Publicerat: 2011-03-10 Klockan: 08:08:37

en lugn stund

igår kväll efter en dag av barnvagnsbio och info för babysim (som också var ett smärre spektakel då våra värdesaker blev inlåsta när dörren gick i baklås...) så landade jag hemma hos carolina. där var även therese.

vi hade en otrolig kväll då vi satt och pratade om våra liv. våra annorlunda liv med våra speciella barn. vi pratade om graviditet, förlossning, känslor kring besked, behandlingar, operationer, stick, sövning, mer besked, det vanliga livet, det ovanliga livet, tiden på sjukhus, ovanliga diagnoser, familjer och mycket mycket mer.

det var härliga timmar fyllda av mycket tankar, skratt och även tårar.

en input. ett sätt att känna att vi är fler. fler som förstår på precis samma sätt. även om våra barn skiljs åt så är de ändå lika.

en fin kväll. det som skiljde den åt var att jag och therese fick åka hem till våra familjer efter träffen medan carolina fick åka tillbaks till sjukhuset där hon har sin familj...

det, mina kamrater, är sorg.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Underbart! "Egentid" är sååå viktigt.

Skönt att du har vänner i samma (fast ändå olika) situation.

Kram till er.

2011-03-10 @ 11:03:49
URL: http://pasenab.blogg.se/
Postat av: Therese

Käre Tid! Vilken hösäck jag är där i soffan.

Skön soffa!

Ja vilken kväll. Fin och Ärlig.

Oj vad tiden gick fort. Sa till Pelle innan jag åkte att jag skulle vara hemma vid nio ungefär.... :)

Stor kram till er båda.

2011-03-10 @ 12:16:32
URL: http://www.livetiludden.bloggagratis.se
Postat av: Josefine

nio blev strax efter elva istället. det var en fin kväll! mycket fin!

2011-03-10 @ 12:18:44
URL: http://josephines.blogg.se/
Postat av: Maria

Skönt att prata skratta gråta !

Hade varit jätteskönt att ha nån så nära när Alice var liten ... ( se mitt inlägg i Thereses blogg )

kramar x fler !

2011-03-10 @ 18:21:51
Postat av: Anonym

Det kan jag verkligen förstå att det måste vara skönt att kunna prata om allt och veta att alla förstår sina egna känslor. Puss

2011-03-10 @ 18:26:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0