Publicerat: 2011-06-20 Klockan: 14:40:00

i gryningens timmar

i gryningens timmar, 2010. regi roselyne bosch.

ojojojojojojoj..... gripande film som utspelar sig i frankrike 1942. vi får följa en sympatisk familj och hur de tillslut hamnar i ett rent helvete. jag vill knappt skriva något. jag vill låta filmen tala för sig själv.

för mig ligger det stora i filmen i att jag får uppleva mänskligheten i allt det omänskliga som pågår. det fina i det hemska. hoppet.... hoppet som faktiskt är det sista som lämnar en människa.

det var länge sedan jag såg en så pass bra film!

betyg 5 av 5.

imdb - 6,8 av 10.


Kommentarer
Postat av: Sara LK

Skitbra med filmtips! :)

2011-06-20 @ 17:01:49
Postat av: Sara

Hej!

Verkligen på tal om inget så har jag sett att ni verkar ha någon form av träff med en massa tjejet med jämna mellanrum där ni hittar p olika saker. Jag är själv med i en liknande damklubb där vi ses var 3:3 månad och hittar på nya saker..tänkte höra vart ni var när ni drejade sist? Kul med nya ideer..man får lätt idetorka när man hållt på några år..du får gärna berätta vad mer ni hittat på innan =)om du orkar o vill såklart!



För övrigt vill jag även passa på att säga att jag älskar din blogg..följer den ofta!

2011-06-21 @ 11:15:23
Postat av: Josefine

sara!

hej! kika i detta blogginlägg;



http://josephines.blogg.se/2011/may/lust.html



där finns en länk till kvinnan som vi var hos. hon var mycket trevlig så det kan jag rekommendera!



vad har vi mer gjort? afrikansk dans, decoupage, bubblat, catering, vattengympa, spelat in en egen skiva, fäktning mm!!



kul att du gillar bloggen!



kram

2011-06-21 @ 16:41:38
URL: http://josephines.blogg.se/
Postat av: Hanna

Tack för alla filmtips! Jämt när vi ska hyra film går vi in på din blogg och kollar, för vi har verkligen INGEN koll!



Passar också på att gratulera på födelsedagen=)



Kram Hanna

2011-06-21 @ 20:38:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0