Publicerat: 2011-07-30 Klockan: 22:38:03

ledsen...

lilla gubben..

så mycket stök och bök. så krånglig mage.

sedan vi var på ALB och fick order om resulax (lavemang) varje dag så har det lustigt nog bara blivit sämre. jag förstår inget. är det så att stoppet sitter högre upp? krävs det lavemang med slang? ökad dos av movicol?

det gör så ont i mig varje dag. varje dag när vi tar fram resulaxen och noah visar sitt missnöje. hur han efteråt kämpar. hur vi ganska ofta får hjälpa till med sonderingsstiften...

nu den sista tiden har han TROTS dagliga resulax fått besvär på nattetid. vaknar av gaser och sedan har det krävts 1-2 resulax. han är så trött. men han är så besvärad av magen. han får ligga och kämpa på mage. mot oss. mage mot mage. för att ge någon form av tröst.

han vill bara sova. jag vill att han ska få sova. inte vakna mitt i natten av detta.

vad är det som inte stämmer?

på måndag blir det ett samtal till ALB. vilket i ordningen har jag ingen aning om.

ibland är jag bara så less. ikväll är en sådan kväll.

Kommentarer
Postat av: Therese

Men åhh vännen. Jag vet hur det är. Vi tycker också att det ofta blir så. Att ju mer man ger ju mer besvär. Inte alltid. Men i perioder. Nu har vi trappat ner litegrann. Försöker ge klyx varannan dag istället för varje. Kanske han skulle behöva ett klyx om det sitter längre upp? Hör av dig om det blir "akut". Jag hjälper till! Kram T

2011-07-30 @ 23:10:37
URL: http://www.livetiludden.blogspot.com
Postat av: Milla

Stackars stackars lilla Noah, hoppas att ni kan få några svar på måndag och nåt att hjälpa honom med. Lider så mycket med honom och med er. Puss

2011-07-30 @ 23:59:15
URL: http://cmillis.blogspot.com
Postat av: Anna

Men då :(

Det gör så ont i mig när de små har dessa problem även då det inte är min D, vet ju precis känslor som rusar genom en då man är mitt i hela alltet.



Som Therese säger, kan det vara så att klyx kan hjälpa till mer? Vi har alltid gett D klyx. Från början ett halvt (60 ml) med slang och man kommer en bit in i tarmen och det löser bra. Har sällan behövt ge mer än en gång per dygn.



Är det hårt det som kommer ut?

Tänker massor på er! Hör av dig om du har frågor. Therese finns ju närmare på kartan men du kan alltid kontakta mig om du känner för det!

Kram

2011-07-31 @ 00:25:28
URL: http://annaochfamiljen.blogspot.com
Postat av: Maria

Förstår dig så väl och det där med oroliga nätter känner jag väl igen. Blir inte riktigt klok på det där m resulax ibland ... Har oxå funderat på klyx nån gång men så har det blivit bättre igen. Kramar ! Hoppas Noah får ordning på lilla magen snart.

2011-07-31 @ 08:23:21
Postat av: Therese

När man trappar upp på lavemang bildas ofta mer gaser så det kan ju vara det som är svårt att komma ut också. Hoppas natten varit ok. Finns här. Kram.

2011-07-31 @ 09:36:16
URL: http://www.livetiludden.blogspot.com
Postat av: Heni

Min lille kämpe du är en riktig hjälte och dina föräldrar också.

Kram

Farmor

2011-07-31 @ 10:28:26
Postat av: Sussi

Skickar en massa styrkekramar och håller tummarna att Noah ska känna sig bättre. Fort.

2011-07-31 @ 17:23:58
Postat av: Anonym

Precis som Anna skrev kan det vara bra att ge med slang så det kommer upp en bit, men prata med ALB! Hoppas det löser sig! Kram till er!

2011-07-31 @ 20:33:16
Postat av: Stina

Precis som Anna skrev kan det vara bra att ge med slang så det kommer upp en bit, men prata med ALB! Hoppas det löser sig! Kram till er!

2011-07-31 @ 20:34:41
URL: http://blomsterv.blogspot.com
Postat av: Jenny Strömgren

Hej!



Låter jobbigt..vilken tid ger ni resulaxen? Direkt frå morgon eller sent på kvällen? resulax verkar ju bara lokalt längst ner i tarmen, kanske ni får börja med Klyx och slang. Det kommer gå jättebra. Provat med ett varmt bad? Oftast slappnar magen av i varmt vatten och det blir lättare att bajsa. Provat sätta Noah i "bajs position"? Jag brukade hålla freja ovanför toa stolen efter resulax för att få henne att bajsa. Du ska se att det "löser" sig men jag vet att det inte känns så just idag. Bara ringa, sms:a om det är något! Kram Jenny

2011-08-01 @ 09:17:52
URL: http://fjallblomman.bloggplatsen.se
Postat av: Sara LK

Kram till Noah från oss! Hoppas ni hittar en form snart som funkar bättre för magen, så där kämpigt ska man ju inte behöva ha det :(

2011-08-01 @ 16:36:42
Postat av: johanna roos

Kramar om

2011-08-01 @ 21:46:51
URL: http://jojoroos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0