Publicerat: 2010-01-26 Klockan: 20:21:37

bronson & transformers 2

bronson, 2009. regi nicolas winding refn.

detta är filmen om englands mest ökända brottsling. englands mest kända brottsling. englands dyraste brottsling. jag hade höga förväntningar på filmen då jag längtat efter en orgie i slagsmål och brutalitet (ja det är sant....). men mycket handlade om vad som sker i bronsons huvud, dock fick jag se en del brutalitet också.

filmen har hämtat inspiration från clockwork orange utan att komma i närheten av den filmens genialitet.

betyg 2,5 av 5.



transformers revenge of the fallen, 2009. regi michael bay.

ojoj. pang pang. smock smock. typ så i hela filmen. dock utan den mänskliga brutaliteten utan här är det robotar som slåss. en del av dem sida med sida med människorna.

jag stör mig på en sak som samtidigt är rolig. de där jävla robotarna pratar hela jävla tiden!

betyg 3 av 5.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0