Publicerat: 2010-04-27 Klockan: 18:41:50

handbok för gravida

en handbok för gravida - allt din doktor inte berättar är skriven av vicky iovine. boken är utgiven 2003.

hahaha.. skönt att få skratta igenkännande åt en hel del saker. boken tar upp praktiska och humoristiska råd om illamående, underkläder, män och sex, graviditetsgalenskaper, lögner och mycket mer. boken ska ses som en tjejkompis som har en jävla massa kunskap om det här med att vara gravid och skaffa barn.

vicky skriver om sig själv (hon har 4 barn) samt om alla hennes väninnor som har barn. handboken redogör för allt från den sekund tills du får reda på att du är gravid tills det att bebisen har anlänt.

vicky är från usa och en del av sakerna känns som "nej men inte direkt va!". bland annat kapitlet om sex känns inte som om det hör hemma i svenska jämställda trakter.

däremot skrattar jag igenkännande åt allas rätt att kommentera ditt utseende och känna på magen. sjukt tröttsamt i längden! okej om man bara skulle kommentera magens storlek men när man ger sig på att kommentera att rumpa och ansikte har blivit större har jag lust att svara - du är inte så jävla smal själv!! men men det gör jag ju inte!

det är en märklig känsla att bli allas egendom bara för att man är gravid. helt plötsligt är det okej för alla att ta på mig och kommentera min kropp. jaja om du är gravid - läs boken. man kan välja ut kapitel!

betyg 4 av 5.


Kommentarer
Postat av: L Bågenholm

Njut av uppmärksamheten, sen är du bara någons feta morsa :-)

2010-04-27 @ 22:06:58
Postat av: PB

Vet just det där med att alla tar på magen. Tänk om man skulle gå fram och klappa alla på magen :s.

2010-04-28 @ 10:11:44
URL: http://vitvaarkarlek.blogg.se/
Postat av: Josefine

haha.. men jag är nog fan hellre ngns feta morsa än att känna mig fet och omtalad och tagen på redan nu!

2010-04-28 @ 17:01:03
URL: http://josephines.blogg.se/
Postat av: Clara

Verkar vara en bra bok. Tänker på Mia Skäringer i Solsidan (kommer inte ihåg vad hon heter i serien) I slutet när dom åker till den där ön och hon blir så förbannad över att alla ska känna och klämma på magen hela tiden. Så himla kul! Antar bara att du sett Solsidan :) Hur mår du annars? Går det bra med graviditeten?

2010-04-28 @ 18:59:15
URL: http://clarahartmann.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad fort det går, snart dax ju. Härligt, ser fram emot att läsa om er här på bloggen. Hade bäst!

2010-04-29 @ 09:34:37
URL: http://thesteinerwife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0