Publicerat: 2008-04-02 Klockan: 14:42:35

skatten är här!

jag kom hem lite halvsvettig efter träningen och möttes av en liten unken doft då en sjuk sambo ligger hemma och snörvlar. jaja that´s life. gick in i köket och såg brevet i form av ett a4. jag kom på mig själv med att ha ett litet fjantigt leende på läpparna. jag öppnade skatten och vände fort på pappret.

okej där är glädjen slut.

vad fan var det som hände? jag brukar alltid få runt 1000-2000 tillbaks i skatt. det brukar vara så roligt att öppna dessa kuvert. men vad möts jag av?

beräknat belopp att betala (exclusive ränta) = 179

nu får de väl för fan ta och ge sig. jag som redan bestämt att jag skulle spara pengarna tillsammans med sadjads pengar. det måste bero på att jag betalt av csn. eller varför är det såhär helt plötsligt? jag äger ingenting längre, med lån och bostadsrätt fick man också tillbaks pengar. man ska alltså ha lån för att få tillbaks pengar.

nu kommer jag aldrig se fram mot att öppna de här breven längre. jävla hyckleri! *hmm* *fnys*

det är absolut inte den banala summan jag är uppretad på utan mest att jag kom på mig själv med ett leende då jag tänkte inkassera lite pengar. vilken blåsning...........................

Kommentarer
Postat av: Caroline

Nä så är det. Inga lån-inga pengar tillbaka. Rätt skönt ändå tycker jag hehehe

2008-04-02 @ 15:44:43
URL: http://santacarolina.blogg.se
Postat av: Milla

Stackars liten, fick typ samma förra året och man blir inte glad. Men, men man får väl vara glad över att man inte får betala tillbaka i alla fall. Puss

2008-04-02 @ 18:41:02
URL: http://millasblogg.se
Postat av: Pierre

Hahaha...jag kan se hur sur du blev....;) pusselipuus

2008-04-03 @ 08:03:10
URL: http://pierretauberman.blogg.se
Postat av: Johanna

ja blev me sur.... men ja ska betala tillbax 1034....fy faan!

2008-04-04 @ 14:42:06
URL: http://jojoroos.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag blev sjukt glad när jag öppnade! 10 000 tillbaka. Sommaren är räddad!

2008-04-07 @ 17:35:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0