Publicerat: 2007-06-24 Klockan: 17:20:14

midsommarhelgen

Ja nu har jag varit hemma sen kl 12 o hunnit tvätta, göra räkningar, städa, handla, packa upp och återigen packa. jag ska sova ett par dagar hos milla från o med imorn då osse bosse är bortrest. men vad har jag sysslat med de senaste dagarna då?

först och främst har jag gått o blivit tant. jag firades i torsdags på min födelsedag av släkten. vi åt grillat o myste. på dagen kom milla o osse till jobbet (milla var ledig) o lämnade en helt fantastisk present. bild kommer senare. caroline kom oxå förbi o lämnade en så fin tubtopp o en middag på bomullsfabriken! mums!



jag i full färd att öppna presenter! sadjad lär sig hur diskningsprocessen går till på landet...

ja o sen så var det ju det här med midsommarfirande! det var jag, sadjad, milla, osse, pierre, karin o conny som firade i motala, närmare bestämt vid varamonbadet.



jag innan vi åkte iväg (oxå min nya style sen frissan.. slingade dock bara denna gång...). vi hade en liten mysig stuga som hette torpet!



grabbarna började med att spela poker om sängarna.. såhär god var vår midsommarbuffé!



vi åt o vissa silade sina snaps. sen var det dags för frågesport! det var sadjad som var lekledaren o det var såväl logiskt tänkande som frågesport! vi var lag hets o de andra lag seg.. tyvärr vann lag seg efter en tvivelaktig domarinsats (förlåt sadjad.... ;)...) det var iaf mycket roligt o vi kom igen o blev glada snabbt därefter o då var det dags för att äta jordgubbar o glass! mums!



efter det var det vissa galningar som ville bada.. hujeda mig säger jag  bara.. frivilligt! i vättern! gaah! dagen efter sprack det upp fram till lunch o blev härligt väder. dagen bjöds först på minigolf för vissa! grattis till vinsten pierre.



sen var det dags för milla att vara lekledare o då blev det avancerad tipspromenad! det var roliga frågor som var kluriga att svara på. i stort sett alla frågor handlade om oss själva, stort plus för det! jag tackar min lyckliga stjärna för att jag vann för priset var outstanding! nämligen en valfri middag med milla som hon ska laga o sen den här underbart fina ramen med bilderna! tack!!!! det lönar sig att vara lyhörd o lyssna på sina vänner!



temat var lek.. vi fortsatte med viskningsleken o sen en sifferlek. efter det vankades kubbspel o efterföljande svingträning med baseballsträn!



ja går det inte bra i kubb så får man ju roa sig med annat, som att äta godis på underliga sätt! milla o jag har slående tekniker med våra baseballsträn!



jag ska förklara en lek för milla om faster agda.. tydligen var det hysteriskt roligt bara att förklara leken men tyvärr glömde vi bort att leka den.... istället blev det en massa filmsnack på kvällen!



sen var det dags för käk igen o karin grillade o det blev supergott!! jag måste säga tusen tack till alla i the gang för denna midsommarhelg! jag har haft riktigt kul! o ett extra stort tack till osse bosse som i stort sett styrt med det mesta själv. både planering o fixande på plats! vi tjejer har inte behövt göra ett jota i stort sett! underbart!

41390-2077

för att se på ännu mer bilder gå in på http://www.pixbox.se/usr_show_id44435_page0_order1.html


O så en lista!!

Vilken mobilringsignal?
Paul Wall And Chamillionaire ? True Remix
Vad längtar du mest till just nu?
semestern
Kan du gå ner i spagat?
nästan
Vad åt du senast?
lättfil med bär i
Har du varit kär i en kändis?
ja vem har inte det!?!
Röd, grön, blå eller gul mjölk?
gul
Sommar eller snö?
sommar, helt klart!
Bikini eller baddräkt?
bikini
Är du mörkrädd?
ibland
Har du någon gång haft på dig ett par kallingar?
ja
Riktig gran eller plastgran?
riktig.. annars kan det vara!
Tänt eller släckt när du ska sova?
helst kolsvart
Senast lästa bok?
på det fjärde ska det ske av kajsa ingemarsson
Älskar du att sjunga?
nej
Vill du bli president?
nej
Har du spelat kille i en teater?
ja
Duscha eller bada?
duscha
Har du tråkigt?
nej jag är lättroad
Hur tar du dig till skolan?
det var många år sen jag slutade i skolan
Har du någonsin sminkat dig som punkare?
ja det har jag nog gjort
Sjunger du på toa?
nej
Vilken färg har din jacka?
vilken jacka? har så många!
Använder du långkallingar?
bara i fjällen
Är du höjdrädd?
nja
Vilket land vill du åka till?
bali
Vad var det senaste som fick dig att skratta?
ett sms

Vad ska du göra NU?
ner i tvätten snart..*jippie*

till sist vill jag bara länka till denna sida ännu en gång, tyvärr har nu matilda lämnat oss. eller tyvärr och tyvärr, nu har du äntligen fått frid över tumörerna. som jag skrev om michele, "äntligen vann matilda över sjukdomen, hennes själ lever vidare och tumörerna dog""

http://hem.passagen.se/dummapricken/


Kommentarer
Postat av: Milla

Tack själv för en mycket trevlig helg och tack igen för att du sover hos mid de här lite tråkiga dagarna =).
Puss puss

2007-06-24 @ 18:11:44
URL: http://cmillas.blogg.se
Postat av: Annah

Ni verkar haft utrevligt! roliga bilder.

2007-06-24 @ 21:03:02
URL: http://glitterflickan.blogg.se
Postat av: Beata

Härlig midsommar!
Va fin den där tavlan var.. Vet du var man köper den?

2007-06-26 @ 15:25:12
URL: http://beatas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0