Publicerat: 2010-09-19 Klockan: 22:32:45

karins fruhippa

just nu verkar det som om vi inte har möhippor längre utan mest fruhippor;) det är för att vi gifter oss "i smyg" och då får hippan vänta tills vi redan har hunnit bli en fru.

igår var det dags för att ta karin! såhär överraskad blev hon!



hon blev läcker som få och fick uttöva charader inne på teliabutiken där då hennes man arbetar som butikschef.


sedan var det dags att införskaffa 5 tvättrådslappar från olika grabbar.




hon fick publik under tiden!



karin skulle även lyckas få ett gratis godishalsband. det gjorde hon med bravur.



att införskaffa 5 autografer på sin kropp var inga svårigheter. vrinnevilistan hjälpte till med två av dem.




såhär snygg var karin när det var dags för lunch!



såklart så satt vi inne i kalasrummet på mcdonalds!



efter lunch så var det dags för gocart! fan vad kul! vi krockade, slirade, åkte ut på gräset och skrattade. det var slirigt värre av allt regn men fan vad kul!




prispallen!



såhär blöt blir man av gocart i regnväder!



då var det skönt att åka och bubbla i två timmar! härligt! efter bubbel så var det dags att bli fina till kvällens fest!



milla, carita o julia!



lilla ludde var med på festen och han fick låna noahs hörselskydd. noah var hemma hos oss med farmor, faster och jonas!



festkarin!



vi slogs ihop med svensexegänget och åt middag tillsammans.



brudparet fick svara på 5 "omöjliga" frågor om varandra.



jag och milla var juryn o niclas filmare!



som straff fick de dricka shots.

twister blev det efter det.




brudparet fick utmana vilka de ville. så jag fick bända och böja på mig!



pierre slående lik en av killarna i inglourius basterds.



conny låg mest på golvet när han körde twister.



saddes dans får avsluta den kvällen!!


en kortis om valet!

"för första gången i mitt liv kan jag komma till att skämmas för att vara svensk........." dessa rader läste jag nyss på facebook. det handlar då om sd. hur kan det komma sig? vilka röstar på partiet och varför? inte något skit som "de vill ha förändring" etc. utan verkligen VARFÖR?

jag trodde aldrig jag skulle säga det men nu hoppas jag att alliansen ska få över 50% så att sd ej kan påverka...

efter att ha sett mer på valvakan så funderar jag ännu mer på vem som röstar på sd. ett svar har jag sett på facebook. det var en som var dåligt insatt och röstade på sd av den anledningen. hmm? varför inte rösta blankt då??

men en skön moderatkvinna valde sina ord (uppfattade aldrig hennes namn) "vi får se vad sd gör nu när de ska in i ett civiliserat rum, för det är första gången de ska det". ja något liknande...

de flesta svenska familjer har nog någon som är från ett annat land i sin familj på ett eller annat sätt. hur känns det för dem nu när sverige inte längre kan skryta med att inte ha något främlingsfientligt parti i riksdagen? jag som numera är mor till en liten halviranier vet att det känns förjävligt iaf. bakåtsträvande är bara förnamnet.




Kommentarer
Postat av: Johanna

Låter som ni haft det skit trevlig på ren svenska :) snygga stövlar såna har jag med =)

2010-09-19 @ 23:17:26
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Maria

Äntligen lite party-bilder ! ;-) HIHI Sadde ser ut som en fågel på ett par foton. Snygg pose där !

2010-09-20 @ 07:50:56
Postat av: Anonym

Trist att det känns fördjävligt för dig, för mig känns det helt underbart som är mamma till en svensk liten son, vill inte att han ska växa upp i ett islamistiskt sverige där det blir en jävla debatt om han får sjunga nationalsången den 6é juni. Knappast så att SD HATAR ALLA utlänningar, men det är MASSINVANDRINGEN som har blivit och faktiskt ÄR ett jävla stort problem, så sluta skyll på att dom är rasister, nåt annat verkar du inte ha att komma med!

2010-09-20 @ 19:22:31
Postat av: Josefine

anonym - jag hoppas din son inte blir lika inskränkt som sin mor. det känns som om du är mäkta rädd över att vårt land ska bli som i iran eller ngt annat land med islam som tro. om jag nu trodde det skulle jag med bli mäkta rädd då jag betackar mig från sharialagarna stort. men du snälla anonym - jag hoppas jag innte får ngt svar av dig för jag hoppas det var sista gången du besökte min sida.

2010-09-20 @ 21:29:17
URL: http://josephines.blogg.se/
Postat av: Milla

Jag undrar till dig anonym hur mycket du vet om sd egentligen. Jag har både sett hur de betet sig på stan med att försöka slå på en kille och även hört hur de pratar om alla negrer och blattar som bara ska bort från där de bor. Jag för min del vill inte att min dotter ska komma i närheten av såna idioter som är så inskränkta och tror att problemen ligger hos andra istället för att kolla hos sig själv först. Jag hoppas verkligen att din sin får även andra influenser och lär sig att alla människor är lika värda oavsett vr de kommer ifrån och att vi alla härstammar någon annanstans från början. Det är otroligt sorgligt att man väljer att rösta på ett parti som inte är så långt ifrån det som startade andra världskriget och jag hoppas att vi är tillräckligt många som står upp och står emot för att det inte aj hända här.

2010-09-20 @ 21:39:56
Postat av: Sadjad

Det är facsinerande när människor tolkar saker helt på ett eget sätt, läs om läs rätt uttala dig sedan. Anonym? jo jag tackar...debatten om nationalsången är ju förlegad, ta upp riktiga problem istället som vad sverige gör med invandrarna eller flyktingarna.



Sen har du på något sätt gjort detta till något som handlar om religon, bara en parentens syrianer, greker, finnar, serber och kroater är några av landets största invndrargrupper men är dessa islamistiska?? Så enligt dig ligger alltstå problemet i religonen inte något annat, för det är ju det du skriver.



nu ska jag gå och lägga mig och pussa min svenska son godnatt!

2010-09-20 @ 22:59:27
Postat av: Sabina

Här kommer några ord för en riktig invandrare som är både bosnier och svensk och jävligt stolt över dessa båda två nationer. Det är så sorgligt att låta sina barn växa upp i tron om att en människa är mer värd en någon annan. När man uttalar sig om massinvandrinegen så undrar jag om du känner några invandrare. För oftast är det okunskap som döljer sig bakom fördomarna. Ta istället chansen och låt dig och din son lära känna några invandrare så ska du få se att det finns invandrare som faktiskt bidrar lika mycket som du till det här landets välfärd. Hälsningar från en svensk invandrare

2010-09-21 @ 20:10:37
Postat av: cecilia

Det känns väldigt konstigt att så många har röstat på SD, det måste ju vara många i ens närhet. Varför vet man inte vilka det är? Skäms de? Ingen verkar ju ha problem med att säga vilka de röstat på, men att ha röstat på sd är inget att prata om?

2010-09-23 @ 10:23:03
URL: http://egebergcecilia.blogg.se/
Postat av: Noni

Att det ska förekomma någon form av massinvandring i Sverige, är inget annat än ett påstående som SD hittat på för att värva röster. Det är otroligt svårt att få uppehållstillstånd i Sverige idag, otroligt svårt! Det svenska samhället har under en lång tidsepok dock misslyckats fatalt med integreringen av invandrare på en rad olika vis (asylärendenas utredningstid är inhumant långa vilket Sverige fått kritik för av självaste FN, asylsökande har tidigare inte fått arbeta, bostadssegregation etc, etc). En kompis till mig flydde till Sverige ensam som 10-åring, från Kongo. Hon placerades i en vanlig skola men i en klass för asylsökande, innan hon fått uppehållstillstånd. Rektorn och lärarna på hennes skola tyckte inte att det var någon egentlig idé att satsa på henne och de övriga i asylklassens utbildning, eftersom det ju var osäkert om de skulle få stanna i Sverige. det var med andra ord lite si och så med undervisningen. När det var dax för fotografering till skolkatalogen, tyckte rektorn dessutom att det var onödigt att slösa pengar på fotografering av asylklassen. Min kompis gick i den klassen i 4 år, 4 år som tydligen inte ens var värda att fotografera. Du Anonym kan ju funderar över vad du själv gjorde under de år då du var mellan 10 och 14 år, hur mycket som hände i ditt liv och hur du utvecklades. Föreställ dig sedan att under de åren hela tiden tvingas hantera att inte få vara med fult ut, att konstant bli förbisedd och tvingas sitta på undantag. Idag är min kompis högutbildad och har ett bra jobb, men hon har inte fått ETT SKIT GRATIS! Jag beundrar henne som fan.



Jag hade en status på min FB för några veckor sedan som löd ngt i stil med "Hej FB-vänner, jag ber alla er som tänker rösta på SD att ta bort mig från en kompislista. Jag vill inte bli förknippad med er.". Jag blev av med tre "vänner", alla var kvinnor och gick ur högstadiet med usla betyg samt pluggade inte vidare. De har/har haft alkoholproblem (en har till och med crashat sin pojkväns bil in i ett träd på fyllan och nästan dött) och är stooorrökare (två av dem rökte till och med under sina respektive graviditeter vilket självklart ledde till för tidigt födda barn som inte utvecklades som de skulle i magen). Är dessa gemensamma nämnare tillfälligheter eller representerar dessa tre kvinnor den typiske SD-röstaren? Jag är helt övertygad om det sistnämnda.



Till dig Anonym vill jag bara säga en sak: det är inget annat än sinnessjukt att du väljer att rösta på SD för din sons skull. Detta parti kan inget om politik över huvud taget, de vet inte vad en budget är (de tror att det finns en skål med pensionspengar och en skål med pengar till invandrare och att man idag tar pengar från pensionsskålen och lägger i invandrarnas skål), de vet inte vad begreppet välfärd står för, det kan inget om förskolor, Landstinget, Sveriges transportsystem, arbetsmiljö etcetera, etcetera. Sverige skulle gå under om de skulle komma till makten! Det är ditt ansvar att ta reda på fakta innan du springer iväg och röstar, istället för att låta dig luras av ett gäng rasister. Du har ju för helvete barn, det är din sons framtid du äventyrar!



2010-09-27 @ 17:05:46
URL: http://sniffthis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0