Publicerat: 2009-12-28 Klockan: 11:28:32

smuts

det är dags att införa en ny kategori i bloggen! böcker. eftersom att jag läser en hel del, särskild under mina lediga dagar. här kommer det liksom när jag skriver om filmer vara några kortfattade meningar om bokens innehåll och mina tankar om den.

 

först ut är boken smuts.

smuts är utgiven 2007 av katarina wennstam.

från första sidan är jag fast. trots att boken är lite över 400 sidor så har jag läst ut den på 3 dagar. jag kan inte sluta läsa den.

boken handlar om den perfekta familjen wahl. jonas wahl är en framgångsrik advokat som får ett erbjudande att kommentera en pågående rättegång om trafficking. hans fru rebecca är även hon framgångsrik och sätter karriären högt upp. med sina två barn borde de vara den perfekta familjen men någonting är fel...  vad gör jonas om kvällarna då han arbetar sent....?

jag vill avsluta med några av författarens egna ord;

"... samtidigt är det viktigt för mig att påminna om att det som boken handlar om inte på något sätt är fiktion, utan i högsta grad en del av vår samtid och en realtid."

 

betyg 5 av 5.

 


Kommentarer
Postat av: Johanna Roos

Har oxå läst den... den är grym =)

2009-12-28 @ 17:49:33
URL: http://jojoroos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0