Publicerat: 2016-02-07 Klockan: 09:05:00

marilyn manson: den långa vägen ut ur helvetet

marilyn manson: den långa vägen ut ur helvetet. av marilyn manson och neil strauss. utgiven år 2009.
 
i den här boken är det meningen att vi ska få reda på vad som är myt och vad som är verklighet kring marilyn manson. med facit i hand så är väldigt mycket verklighet:) men en del av de mest groteska saker som jag har hört om honom är myter, påhittade av hans kristna motståndare. om vi får tro marilyn manson iaf. och det är något jag väljer att göra när jag läser hans bok.
 
men jösses vilket liv som artist. alla "tokigheter" han gör får han att hamna i en politisk åsikt så att jag helt plötsligt tänker aha... dock känns det som att tokigheterna kommer först och att han skapar efterkonstruktioner som blir ett politiskt avståndtagande till något.
 
klok är han mannen. efter att jag har läst boken har jag tittat på många olika intervjuer med honom i olika talkshows och andra program. det finns en stor hjärna i den mannen. trots alla droger etc verkar han fortfarande ha fokus på de värderingar han står för och vad han tycker är viktigt.
 
han är fortfarande en stor idol efter att ha läst boken, kanske ännu större nu.
 
tack karin för julklappen!
 
betyg 4 av 5.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0