Publicerat: 2015-02-14 Klockan: 07:32:01

alla hjärtans dag

idag är det alla hjärtans dag. dagen då det är tänkt att vi ska uppvakta dem som är oss närmst hjärtat. jag har så många som står mig närmst om hjärtat. jag har en fantastisk familj, fantastiska vänner och fantastiska kollegor. så många som är värda att nämnas. så många som gör mig lycklig.
 
främst min man och mina barn. dem jag alltid längtar hem till. hur mycket jag än älskar mitt jobb och min arbetsplats så blir jag glad när klockan närmar sig den tid då jag ska få hämta barnen eller komma hem till ett dukat bord. hur mycket mina barn än kan promenera på mina nerver. ja det kan min man med göra... så är det dem jag skulle göra precis allt för. jag är inte hel utan er tre. ni får mig att fortsätta framåt och det är ni tre som är min drivkraft och inspirationskälla.
 
min ursprungsfamilj, mamma, pappa, syrran, walle och fantastiska gustav o emil. vad vore livet utan er? utan att få åka på semester med er, hänga med er på landet, planera roliga aktiviteter och bara få umgås. bara få vara. det finns ingen plats i världen där jag är så avslappnad på som på högbacken tillsammans med er. då är livet komplett. jag är lyckligt lottad som är omgiven av så mycket kärlek. att jag har ett stort kontaktnät med människor som jag vet ställer upp på allt.
 
min bonusfamilj, heni, farhad, bahareh, jonas och fastrarna. från första stund jag träffade er så tog ni emot mig med öppna armar. det som varit spelade ingen roll utan det var här och nu som betydde något. ni fick mig att känna mig som en i er familj direkt och helt plötsligt fick jag ännu en familj som ställer upp i vått och torrt.
 
vänner. ni är så många. ni vet precis vilka ni är. några som jag och min familj träffar regelbundet. vi har middagar, spelkvällar, fester och annat inplanerat på regelbunden basis och jag kan vara helt avslappnad i ert sällskap. bete mig som hemma hos mig själv. skratta, gråta, gnabbas, stöta och blöta. ni finns där. vi har kul tillsammans och det har även våra barn. jag är lyckligt lottad som har ett rikt socialt liv. med vänner i alla olika ringar. vi som ses varje vecka, vi som ses ibland, vi som ses sällan. men alla ni förgyller mitt liv.
 
kollegor. ni gör att jag går till jobbet med ett leende på läpparna. att varje dag på jobbet blir till en fest. jamen faktiskt. jag älskar mitt jobb och ni plus barnen är anledningen till varför jag gör det. det är så lätt att arbeta med människor som är likasinnade. där allt är enkelt. där vi ser möjligheter och sällan hinder. där vi väljer att vara lösningen till problemen istället för att bli en del av problemet. tack för att ni får mina dagar att bli roliga.

alla vi har lärt känna iochmed noahs diagnos. ni är ovärderliga. så mycket förståelse, gemenskap och hopp om framtiden.
 
jag har ett fantastiskt liv. jag är omgiven av så mycket kärlek. det jag hoppas nu av livet är att mina barn, noah och lovi, ska få möta samma kärlek som jag har mött genom livet. att ni ska få dela ert liv med en fin familj. att ni ska få fantastiska vänner och knyta band som räcker hela livet. att vi alltid ska fortsätta att ha en kärleksfull relation och att ni ska trivas lika bra i vårt sällskap om 30 år som jag trivs med mina föräldrar.
 
om det faller in så kan jag inte önska mer av livet. ha en bra dag alla mina kära <3

Kommentarer
Postat av: Milla

Det är så underbart att ha dig och din familj så när i vårt liv, du finns får både på dem bra och dem dåliga dagarna och alla träffar förgyller verkligen både vardag och helg. Massa pussar och kramar till dig och din familj på alla hjärtans dag.

Svar: tack detsamma du fina vän! som funnits hos mig sen den första kolmårdendagen...!! så många erfarenheter och äventyr vi varit med om. smått otroligt när jag tänker på det. älskar dig!
Josephine

2015-02-14 @ 07:44:51
URL: http://cmillisen.blogspot.se
Postat av: Tina

Bästa Noah och Leah som bestämde sig för att bli till nästan samtidigt och bästa familjeliv.se som gjorde att ni kom in i vårat liv! Kärlek till er idag och alla andra dagar!

Svar: jamen jag vet tina! vilken tur att de bestämde sig för att komma till samtidigt och att vi båda sökte kontakter på familjeliv. så kul vi har haft i de snart 5 åren som vi känt varandra. så mycket vi gjort tillsammans och så mycket vi kommer göra tillsammans. kärlek till er med!! <3
Josephine

2015-02-14 @ 08:00:47
Postat av: Anonym

❤️

2015-02-14 @ 22:10:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0