Publicerat: 2014-04-08 Klockan: 13:00:46

det lilla hjärtat ❤️

idag har dottern varit hos en hjärtöverläkare på vrinnevisjukhuset. han sa som så att det var ett tydligt ljud som han förstår att de (4!!) läkarna reagerat på. 

hon fick göra ett EKG som visade på ett friskt hjärta! ett friskt hjärta med ett tydligt biljud (som verkar vara detsamma som blåsljud när jag letar reda på fakta). 

det är ingen fara för henne. när hon blir 80 och sjuk finns det en fara liksom om hon tränar när hon är sjuk. gissa om ungen ALDRIG kommer få träna sjuk.  

såklart en stor lättnad nu då ingen åtgärd behöver göras. samtidigt som jag ver hur många gånger jag tränat när jag varit sjuk. VÄLDIGT många gånger tyvärr. trots att jag vet att man inte ska det. så det kommer bli att prata allvar med såväl dottern som gympalärare framöver. 

men just nu är detta glädjande besked!  

läkaren avslutade med orden: henne kan du vara stolt över ❤️







Kommentarer
Postat av: Hanna

Skönt att höra!

Har ett litet tips som du antingen kan glömma eller använda:)
Kanske viktigare när hon blir äldre, men ta då reda på hennes vilopuls.
Känner jag mig lite smårisig men inte riktigt är säker på om jag håller på att bli dålig eller bara är lite off så kollar jag vilopulsen.
Avviker den från det normala så tränar jag absolut inte! Det betyder att kroppen inte är helt ok och träning kan bli farligt för hjärtat.

Kram // Hanna

Svar: Tusen tack för tipset! Det ska jag definitivt använda mig av plus hjälpa Lovi att använda sig av! Kram
Josephine

2014-04-08 @ 14:20:53
Postat av: Åsa

Sötaste lilla Lovi <3
Så skönt för er, vilken lättnad.
Är glad för hennes och er skull.
Men förstår din oro, vi har ju samma med Linus.. Det värsta är ju att Linus alltid mer eller mindre "tränar" - Han är liksom aldrig still, oavsett om han är sjuk eller inte.. Men det blir väl bättre när de blir äldre och förstår mer.

Skönt för er i alla fall.
Heja Lovi.
Kram

Svar: Tyvärr har vi samma sak med Lovi. Hon är väldigt aktiv och i stort sett aldrig still. Men när hon är riktigt sjuk så är hon däckad så det är min tröst. Men då måste tempen visa en bit över 39.

Fick ett bra råd i kommentaren ovan. Kramar
Josephine

2014-04-08 @ 14:58:13
Postat av: Josefine A

Åh så skönt att läsa! Blir väldigt lättad och glad för eran skull. Vilket bra tips i första kommentaren, både för barn och vuxna.
Många kramar till hela familjen

Svar: Ja visst var det ett bra tips! Tack så mycket för omtanken. Kramar till er
Josephine

2014-04-08 @ 19:58:09
Postat av: Stina

Goda nyheter! Men tråkigt förstås att det kommer att finnas kvar och vara något att tänka på... Nu hoppas vi att det inte blir fler jobbiga "upptäckter" för henne (och för Noah såklart)! Kram!

Svar: Tack Stina! Ja som sagt det var ett bra resultat även om det inte var det bästa. Kramar
Josephine

2014-04-10 @ 09:54:46
URL: http://blomsterv.blogspot.com
Postat av: Heni

Den bästa presenten och nyheten. Älskar er

Svar: ❤️
Josephine

2014-04-10 @ 19:36:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0