Publicerat: 2014-04-09 Klockan: 14:00:02

bekymrad

jag blir riktigt bekymrad när jag inser att människor på riktigt gör så dumma uttalanden.

offentliga personer. nej jag syftar faktiskt inte på någon politiker från sd denna gång.

utan på tallink siljas personaldirektör. han tycker att tjejer på kryssningar måste begränsa sitt drickande - de vet ju vart det kan leda. detta har människan sagt angående de ökade våldtäkter som sker på kryssningar.

var är männens ansvar? kanske "borde" de dricka lite mindre med så de inte blir så frestade att ta en annans människas kropp. en annan människa som inte vill. som inte gett sitt samtycke.

nej men lilla flicka lär dig nu att inte dricka så mycket, du vet män kan inte själva stå för sina egna handlingar..

urbota urdumt!

jag ska lära bägge mina barn att ett nej är alltid ett nej. jag ska lära dem att respektera andra människor så att de aldrig får för sig att förstöra en annan människas liv. jag ska ge dem en bra värdegrund. sunda värderingar utan trångsynta åsikter. 

förhoppningsvis ska jag ge dem en självkänsla att våga stå för det de tycker och inte falla för grupptryck. för grupptryck mina vänner kan få de "klokaste" människorna att göra dumma saker. 


det är mycket jag ska försöka lyckas med som förälder. tur att vi är två om jobbet. plus att vi omger oss av många vänner och familj med sunda värderingar som hjälper oss på traven. icke att förglömma barnens förskola som gör ett bra jobb! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0