Publicerat: 2013-09-29 Klockan: 15:12:00

och bergen svarade

och bergen svarade av khaled hosseini. utgiven år 2013.
 
jag är ett stort fan av flyga drake och tusen strålande solar och såg fram mot att läsa dena bok av khaled.
 
syskonen pari och abdullah lever i en fattig by i Afghanistan. när pappan inte längre kan försörja familjen väljer han att sälja pari till en familj i kabul. syskonens saknad efter varandra ekar genom tid och rum, men den dag de äntligen återförenas är det kanske redan för sent? khaled har skrivit en hjärtslitande familjesaga om föräldrar och barn och bröder och systrar. människor som älskar, sviker och förlåter, som är i stånd att döda men också att ge sina liv för varandra.
 
en gripande bok. för första gången känner jag att jag borde läsa en bok igen - ganska omgående. det var väldigt många namn och stundvis hängde jag inte med vem som var vem. så jag skulle vilja läsa boken igen och landa i den. då skulle säkerligen betyget bli en femma.
 
betyg 4 av 5.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0