Publicerat: 2013-03-29 Klockan: 21:23:41

varför det?

noah är sjuk. vi gick till vårdcentralen för ett par dagar sedan och sköterskan tyckte noah "lät". jag förklarade att han har trakeomalasi som även är en av bokstäverna i hans grunddiagnos.

då fick jag såklart säga att han är född med något som heter vacterl association.

jag möttes av ett: varför då?

jag svarade: jo för att ca 15 barn per år i sverige föds med det och noah var en av de år 2010.

jamen vad fan skulle jag svara? varför då? vad då varför? vad innebär det skulle väl vara en mer adekvat fråga....


Kommentarer
Postat av: Sabina

Frågorna kan ställas på olika sätt men kanske mer jag har inte hört talas om det, ni får berätta mer.

Kram
Sabina

Svar: ja frågor har vi absolut inget emot då det är en så pass sällsynt diagnos. men precis som jag skrev så hade en mer adekvat fråga varit vad det innebär. inte varför det? men det gör inget... vi är ganska vana med plumpa kommentarer. men det känns ändå viktigt att ventilera kring dem.kramar
Josephine

2013-03-29 @ 22:35:01
Postat av: philip

Jisses....Jaa och varje år föds ett antal vårdpersonal där man glömde att sätta in hjärnan på rätt plats. Tyvärr kan man inte hitta tillförlitlig statistik!
Dock finns det ju de andra "superhjältarna" som kompenserar för den här kategorin!!

Svar: jag vet. superhjältarna är guld värda och de kompenserar lätt upp de andra!
Josephine

2013-03-31 @ 17:58:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0