Publicerat: 2013-07-15 Klockan: 01:13:00

world war z

world war z, 2013. regi marc forster.
 
pust. sitter här hemma i soffan och pulsen är fortfarande närmre en hjärtattack än softish mode. jösses säger jag bara. från ca 4 minuter av filmen tills filmen slut så är det intensivt. men för min smak blir det aldrig larvigt utan jag är fängslad på riktigt.
 
jag har inte sett många zombiefilmer i mitt liv. de går nog att räkna på en hand. så för mig är hela konceptet relativt "nytt".
 
handlar om ett zombieutbrott som går crazy. pitt spelar riktigt bra som avdankad fn-inspektör som slits mellan jobbet och sin familj. wow.
 
betyg 5 av 5.
 
imdb - 7.3 av 10.
 

Kommentarer
Postat av: Milla

Vad är det som gör att den får 4,5 och inte 5?
Ja jag är själv väldigt nyfiken på den, men jag har ju sett rätt många zombiefilmer så att säga och är nyfiken på om den är lite "nytänkande" i den genren.
Kram

Svar: eh vad fan jag går in och ändrar. den får en femma:) jag tyckte den var riktigt bra! det nytänkande jag såg med ovana ögon var det att zombierna var alerta och extremt snabba. inte som i dvala som jag är van att de är i. det var skrämmande! sedan var det inte bara en liten grupp människor som överlevt utan flera och det var en attack i hela världen.
Josephine

2013-07-15 @ 07:51:21
URL: http://cmillis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0