Publicerat: 2013-07-06 Klockan: 09:07:00

magen

sonens mage har fungerat ungefär som den ska ett par veckor. man blir bortskämd då. när det bara är några dagar här och där då det verkligen krånglar. annars har vi våra rutiner. ge klyxlavemanget under mer eller mindre tvång. sitta på pottan. sitta på pottan länge. sedan klart.
 
så ser det oftast ut. någon dag som krånglar hit och dit.
 
men så kommer det en sådan där riktigt bajsperiod. då jag vill gömma huvudet under kudden och bara gråta. så har det varit ett par dagar. då sonen blir förstörd vid lavemang. gråter hejdlöst på pottan och tar sig på magen. säger att han har ont i magen. gråter ännu mera. skriker. nästintill okontaktbar. gråt och snor blandas hej vilt i ansiktet.
 
sen då. när det är färdigt. då fortsätter det onda i magen. kramperna. tar sig på magen. säger att han har ont. ligger i mitt knä. det mina vänner händer inte annars. bara vid sjukdom.
 
sen så kommer orden... "jag har alltid ont i magen...." då kommer tårarna. inte noahs. utan mina.

Kommentarer
Postat av: Emma o Majas mormor

vad jag tycker synd om lille Noah. så jobbigt att behöva ha så ont. jag hoppas att han snart får må bättre i sin lilla mage. krama Noah från mig

Svar: det hoppas vi med. 2 dagar har det varit bättre nu så vi hoppas att det håller i sig! kramar
Josephine

2013-07-06 @ 12:20:46
Postat av: Linda

Stackars Noah, stackars er. Den hemska känslan av maktlöshet när ens barn lider är den värsta känslan som finns. När man inget kan göra. Lider med er. Hoppas det går över nu på en gång.
Kram Linda

Svar: ja nu har han haft det ok i 2 dagar så det är bara att hoppas att det håller i sig! tack för omtanken! kramar
Josephine

2013-07-06 @ 22:02:09
Postat av: Johanna

Stackars Noah ♥ Klart du blir ledsen av att höra hans ord... Han ska ju inte behöva ha ont :-( Inga barn ska behöva ha ont...

Hoppas magen snart lugnar sig så han slipper det jobbiga och det onda...

Noah är en liten hjälte, precis som alla andra barn som är fångade i någon sjukdom ♥

Svar: tack så mycket för dina ord. de värmer. kramar
Josephine

2013-07-06 @ 22:49:57
URL: http://grynisen.bloggplatsen.se
Postat av: Jools

Hjärtan till noah och hjärtan till er, i överflöd speciellt vid dessa jobbiga stunder❤!

Svar: tack fina du... <3
Josephine

2013-07-08 @ 22:32:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0