Publicerat: 2013-01-18 Klockan: 22:14:25

django unchained

django unchained, 2012. regi quentin tarantino.
 
okej. det är ingen hemlighet att jag skulle älska filmen. jag helgonförklarar i stort sett allt tarantino gör. men jisses vilken jävla grym film. inte nog med att filmen är snyggt gjort, manuset är grymt, musiken är klockren samt aningens humoristisk, skådespelarna briljerar... nej filmen får tittaren att tänka och minnas också.
 
om hur grymt livet var under slaveriet. stundvis kändes det som om tarantino skapat en film som nog får många amerikaner att skämmas för sin bakgrund. det finns en scen när de har huvorna på sig som är så klockren....!
 
till filmen. jamie foxx är grym, christoph waltz gör sin coolaste karaktär någonsin, leonardo dicaprio kommer in och fullständigt äger vissa scener. samuel l jackson kändes lite överspelad från början men mot slutet känns han lika bra han. filmen utspelar sig under slaveriet och christop walts karaktär dr. king schultz vill köpa en slav för att få denna att bli prisjägare tillsammans med honom. där börjar filmen. sedan blir det tarantino tarantino tarantino.
 
behövs ingen mer förklaring. jag älskar filmen. musiken gav mig rysningar. skådespeleriet gav mig rysningar. blir nog bästa filmen 2013.....!
 
betyg 5 av 5.
 
imdb - 8.7 av 10.
 

Kommentarer
Postat av: Jossan

Ska tillägga att jag för första gången fick blunda i 2 scener.....

2013-01-18 @ 22:59:36
URL: http://www.josephines.blogg.se
Postat av: Milla

Det båda ju inte gott att du fick blunda, är väldigt nyfiken på filmen men vi kanske inte tar den på bio.

Svar: jo ta den på bio! ja det var inte direkt av blodighet jag fick blunda utan mer av grymhet mot människorna...
Josephine

2013-01-20 @ 07:06:22
URL: http://cmillis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0