Publicerat: 2012-03-06 Klockan: 14:32:16

besatt

dag 2 på vab här hemma. det lär bli hela veckan då pojken numera ligger på 40,3 istället för ca 39.

men han är besatt. av fotboll.

vi har precis nu sett klart på match nummer 4 för dagen. jisses. gamla repriser. sadde och noah kommer ha det toppenmysigt resten av deras vabvecka...

även när pojken slumrar i soffan så är hans första ord; fotboll när han vaknar till.

byter jag kanal så säger han; "fotboll mamma, fotboll" eller "nej fotboll hejdå."

ja men helt seriöst. pojken är 20 månader. när han är frisk leker han fotboll säkerligen 2 timmar om dagen här hemma. minst. sparkar, kastar, rullar, dribblar. i böcker är det fotbollar han letar efter. när vi ritar är det beställning på fotbollar. kladdar han i smöret så blir det en fotboll.

men nu vill han få månen till en fotboll. varje gång han ser det frågar han försynt vad det är. månen svarar jag. men jag ser i hans blick att han vet att det är en fotboll;)

Kommentarer
Postat av: Maria

Låter precis som Oscar .. fast Oscar är SJU ! ;-) hahaha ... Men när han var som Noah var han också mer eller mindre "besatt" fast av BILAR !!!

Krya på er

2012-03-06 @ 14:46:41
Postat av: Carolina

Haha fina unge, fotbollar alltså, Noel älskar med att kika fotboll på teven, så fort man slår över till fotboll skrattar ungen så han kiknar :)



Synd att Noah är dålig, hoppas han piggnar på sig snabbt! Kramar

2012-03-06 @ 18:17:05
URL: http://blogg.mama.nu/noelvaldeoss
Postat av: heni

sådan far, sådan son. Krya på dig min älskade Noah. Farmor

2012-03-06 @ 18:36:46
Postat av: Sara LK

Va charmigt :) Undrar just varifrån det intresset kommer. Men är glad att Egil inte har samma intresse för jag hade nog inte pallat fn hel dag... Hoppas medicinen biter nu!

2012-03-06 @ 20:06:53
Postat av: Hanna

Noah måste vara rena drömmen att vabba med om man är fotbollsintresserad. När jag berättade för R skrattade han nästan tills han grät, men sen började avundssjukan krypa fram....:) lyckliga Sadde



Hoppas lillfis är på bättringsvägen!

Kram Hanna

2012-03-07 @ 16:47:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0