Publicerat: 2012-02-27 Klockan: 08:24:00

hatkärlek

hjälpmedel hit och hjälpmedel dit...

älskade hjälpmedel. vad skulle vi göra utan er?

men som jag hatar er. samtidigt.

ni gör något gott för min älskade son. men ni gör även min son illa. ni tar tid. massor av tid. tid som jag hellre hade spenderat lekandes med min son. ni gör så att min son spjärnor emot vid blotta anblicken av er.

ni gör så att vi får truga i honom vällingen...

jag pratar såklart om noahs vardagshjälpmedel. movicol, klyx och slang.

3 älskade ting som hjälper min son att fungera. men 3 ting som jag ändå avskyr.

jag avskyr när klockan slår ca 17.30 och det är dags för dagens rutin.... jag avskyr det. jag avskyr att vara på apoteket och beställa nya klyx. ta bilen för att hämta hem allt. packa upp det. gå till sjukhuset och hämta slangar. preppa skötbordet.

jag älskar det men jag hatar det.

nej. hatar är ett alldeles för starkt ord. jag kan säga som så att jag gillar det inte. jag hade mycket hellre gjort något annat och bytt en spontan blöja här och en spontan blöja där.

Kommentarer
Postat av: Maria

Ja nog önskar jag att vi slapp detta. Vi behöver inte slang eller dagliga klyx men resulax och movicol behövs .. Skulle också gärna byta en spontan blöja då och då .. Som vi så ofta gjorde då Alice var yngre ...

Kramar ! Vi hoppas på bättre tider ju äldre barnen blir ! Ok ? :)

2012-02-27 @ 12:47:18
Postat av: Theres

Ja, just detta med slang och dagliga klyx slipper vi, men kartongen står redo härhemma för vis av erfarenhet vet vi ju att det är ett bra hjälpmedel vid behov. Movicol är räddningen för att vi skall slippa det övriga, så jag är väldigt tacksam för att det räcker. Men förstår det där dubbla, hatkärleken, för även om det hjälper är det ändå skönare när allt "flyter på" av sig självt...

2012-02-27 @ 13:23:04
Postat av: Jenny T W

Jag kan inte annat än instämma. Och jag hoppas så innerligt att våra kommande bebisar inte har något strul med magarna (och inte med något annat heller). Tanken att slippa tänka på hur magen har fungerat, att det är dags för dessa hjälpmedel och att slippa pina i dem i våra små känns nästan overklig.

2012-02-27 @ 19:48:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0