Publicerat: 2012-12-27 Klockan: 14:05:00

twilight

twilight, 2008. regi cathrine hardwicke.
 
så då var jag tvungen att ge med mig... se den. filmen alla har pratat om i alla år men jag inte velat se. jag såg den och blev helt tagen... jisses! kanske var det de intensiva blickarna som jag älskade allra mest. jag vill se de andra filmerna snart!
 
det handlar om en tonårsflicka som riskerar det mesta när hon blir kär i en vampyr.. ja just av den anledningen har jag inte velat se den men som sagt jag är fast...
 
betyg 4 av 5.
 
imdb - 5.3 av 10. är den så dålig??
 

Kommentarer
Postat av: emma

åååååh ja va me så dr anti i början!
men de e sjukt bra!!

Svar: faktiskt riktigt bra!
Josephine

2012-12-27 @ 19:14:48
Postat av: Setareh

Jag tyckte det var generöst tilltaget av IMDB, det är säkert massa fans som röstat upp den. Men den är inte dålig som film i sig, utan en mycket bristfällig historia, skamlöst ofeministiskt...i boken kan hon i alla fall förstå att hon är pangad i hjärnan, i filmen verkar hon enbart tycka att allt är så fint när man är kär.

Svar: jag tyckte det var skönt att se filmen utan att analysera den. trodde den skulle vara helt kass men tyckte om den och så skönt det var att bli vilseledd;)
Josephine

2012-12-29 @ 22:50:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0