Publicerat: 2011-10-03 Klockan: 15:44:00

vänstra benet....

ja det var ju just det där med det vänstra benet. jag som nyss gjort en 100 sidor lång fotobok till noah om hans sjukdomstid har sett alla bilder på noah genom hans 15 månader väldigt nyligen.

han ligger alltid och sprattlar med två ben. håller fast saker mellan benen och styr och ställer. det var då.

nu ser det ut såhär när han ligger och leker....



det högra är som vanligt upphöjt men det vänstra väljer han att ha kvar på golvet. jag testade att kittla honom under högra foten och då sparkar han hej vilt med den högra foten för att få bort mig. kittlar jag honom under den vänstra foten så tar han hjälp av den högra för att få bort mina fingrar.

han kan dock röra på benet, har känsel och benet fungerar. men uppenbarligen inte som det bör.

vår husläkare ska be en sjukgymnast kontakta oss. tack. kanske finns det några enkla sätt att hjälpa noah att öva upp sin förmåga i det vänstra benet. smärtfritt och utan ingrepp. för inte kan det väl vara så att när de tappade signalen till det vänstra benet så skadades något för alltid......

läkaren sa att det skadades på nervrotsnivå, inte ryggmärgsnivå. det låter positivt. men just nu känns det inte positivt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller alla tummarna att det skall lösa sig snabbt.

Kram

Heni

2011-10-03 @ 17:47:12
Postat av: Anonym

Jag med! /Sarah

2011-10-03 @ 21:29:30
Postat av: Anna

Lilla vännen då!

Tänkte berätta en sak som nog inte ger ngn direkt tröst men om hur finurlig kroppen kan vara. Min far var med om en bilolycka 1979 då han bla krossade 2 nackkotor. Vid operationen gjorde läkarna ett stort misstag vilket innebar att nerverna klämdes av och han blev totalförlamad från halsen och neråt. Detta gick det inget att göra åt. Han fick reda på att han skulle förbereda sig på ett annorlunda liv med rullstol och andra hjälpmedel men nerverna hittade tillbaks till varandra och han blev fullt rörlig igen. Kroppen vill vara hel och den vill fungera så även om ngt skulle ha blivit knas (vilket vi hoppas att det inte blivit såklart!) så är noah och hans kropp redan inställd på kamp vad man märkt så det blir nog bra med hans ben så småning om. Jag håller tummarna och hejar på härifrån!

Menar som sagt inte att detta skall göra nåt bättre men jag har vart med om hur kroppen gör underverk och slutar aldrig hoppas... Dax att sluta babbla? Jag tror det va :)

Kram på er

2011-10-04 @ 07:32:53
URL: http://annaochfamiljen.blogspot.com
Postat av: Linda aka Javamorsan

Du skall se att det kommer lösa sig!

2011-10-04 @ 09:02:41
URL: http://baralinda.se/wordpress

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0