Publicerat: 2011-10-04 Klockan: 10:34:00

glada skitunge

såhär fin är noah i hans linne han måste ha under korsetten. som ni ser så liknar det mer en klänning men det var de minsta linnena de hade.



noah klagar inte. han tycker att de är mjuka!



jag är imponerad över de familjer som lever med sin korsett 24 timmar om dygnet. noah vilar från korsetten nattetid samt när han sover på dagen och ca 1 timme utöver det. då är det fest här hemma:)

men ibland frågar han efter bollarna och tar på sitt bröst. galet så fort de vänjer sig.



igår var vi på vårdcentralen för att boka tid till en massa provtagningar (vi är med i en forskningsstudie hurvida vacterl kan ha ngt genetiskt samband eller ej) samt att de ska kika på noahs sår. på torsdag blev tiden.

receptionistens första ord när hon fick höra personnumret var; "men oj så liten och så har han redan gjort en ryggoperation". min respons blev lite "ja han är född med vacterl så det här var hans fjärde operation"

hon blev tyst. jag blev tyst. vi sa hejdå.

sen gick jag och pussade på min LILLA LILLA pojke som REDAN gjort sin ryggoperation. det var då fan vad vårdpersonal och apotekspersonal påpekar hur liten han är jämt och ständigt. kommer aldrig glömma när noah var 12 dagar gammal och vi beställde stomimaterialet. de blickarna och de snällt menade orden kändes bara som ett slag under bältet...

nästa gång någon påpekar något om att han är liten vill jag ha något bra att svara med. men vad?? liten men erfaren? nja... liten men världsvan? nja liten men en stor kämpe? mm kanske!

en kort och enkel fras som jag kan säga vid varje tillfälle..... liten men en stor kämpe kanske inte var så dumt!

Kommentarer
Postat av: emma

Tycker det låter som en VÄLDIGT bra fras. rent av klockren! kramar till er!

2011-10-04 @ 11:46:30
Postat av: Therese

Fin han är! Klockren fras. Jag snor den från dig. Ringde och beställde storpack Klyx igår och apotekstanten sa "Nej men fy han får väl inte varje dag...." Dessa människor... kan man inte bara få stoppa in dem i något arkiv någonstans och sortera papper... :)Kram från mig!

2011-10-04 @ 11:56:41
URL: http://www.livetiludden.blogspot.com
Postat av: Linda aka Javamorsan

Det är tur att barnen har så lätt att anpassa sig efter den sits dom är i.



Så söt han e i sitt linne :)

2011-10-04 @ 12:01:55
URL: http://baralinda.se/wordpress
Postat av: Vica

Du ger svar på tal väldigt bra!

Han är liten, stor kämpe och saknar förutfattade meningar!



Han är underbart söt!



Kram

2011-10-04 @ 13:31:50
URL: http://vivecaerenius.blogspot.com/
Postat av: Åsa

Vi får också alltid höra att Linus är så liten.. Inte i samma utsträckning o mening som er kanske... men jag vet hur jobbigt det är. Har kommit på mig själv flera gånger med att säga, innan någon annan yttrar sig att "ja, han är lite liten av sig" .. Hur konstigt och dumt är inte det då!



Liten men stark skulle jag säa. Finaste Noah <3

2011-10-04 @ 13:35:54
URL: http://pasenab.blogg.se/
Postat av: Maria

Säkert menar folk inget illa men förstår ju din reaktion ändå. DOCK kan man tänka sig lite för ibland som tex det Therese skriver här ovan : "nej men fy, han får väl inte varje dag". DET lät illa !! Toppen att det hjälper honom att tömma magen ÄVEN om det måste bli varenda dag.

För övrigt. Han är så söt i sin "klänning" och den där orange-randiga tröjan är mkt fin ;-)

2011-10-04 @ 17:39:32
Postat av: Jossan

nej folk menar nog absolut inget illa. men det är ett slag i mammahjärtat varje gång ngn påpekar extra hur liten han är. jag vet. jag vet att han är liten. okej när vänner säger det. men vårdpersonal och apotekspersonal som ska vara vårt stöd. när de yppar sig. då känner jag mig liten.

2011-10-04 @ 17:44:53
URL: http://josephines.blogg.se/
Postat av: Åsa.H

Förstår dig precis. Vi har detsamma "problem" kan man säga eftersom våra barn är adopterade från Kina då får man höra en del Typ pratar dom svenska? Vad säger man? Nej vi har alla lärt oss kinesiska eller?

Önskar man alltid hade svar på tal.

2011-10-04 @ 18:47:08
Postat av: Johanna

Tänkvärda ord... Lille hjälten OCH kämpen :-)

2011-10-04 @ 20:30:38
URL: http://grynisen.bloggplatsen.se
Postat av: Sabina

Aå du Jossan ibland önskar man att folk bara är tysta. Ibland behövs inga ord eller blickar. Men Noah är vår lilla brottare skulle jag vilja säga när jag ser honom i det mjuka linnet.

Kram

Sabina

2011-10-07 @ 00:19:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0