Publicerat: 2011-10-07 Klockan: 09:02:00

förmiddagsbesök

en av fördelarna med att vara sjukskriven för att få in rutiner och ta hand om noah är att vi kan ta emot förmiddagsbesök tillsammans. som att det vore helg - varje dag!

caroline och wille kom på besök och förgyllde vår förmiddag ena dagen. jessica en annan dag. carita och ludde kommer idag.

saknar min föräldraledighet när det är såhär trevligt mitt i kaoset som finns bland oss och i våra hjärnor....




... visserligen har väl hela vår föräldraledighet varit så mer eller mindre. lite kaosartad.

inte föräldraledighet som de flesta har det. utan än så länge har vi ändå hunnit med;

- 4 operationer
- 5 sövningar
- ca 35 olika röntgen undersökningar
- ca 15 olika ultraljud
- ögonutredning
- trakeomalasiutredning
- astmautredning
- ca 20 olika återbesök och rutinbesök på sjukhus
- bott på sjukhus i ca 33 dygn
- genomgått en helvetisk sonderingbehandling i ca 3 månader
- bytt stomibandage på de märkligaste platserna (en bensinsmack lilla toalett - på toalettstolen då det ej fanns skötbord!!)
- påbörjat en ca 4 månader lång korsettbehandling
- lärt oss över 100 nya begrepp som vi ALDRIG hört talas om förut
- mm mm mm mm mm

MEN vi har även;

- träffat fantastiska människor som vi ALDRIG skulle ha träffat annars
- blivit mer ödmjuka
- uppskattar allt det "normala" mer
- fått perspektiv på saker och ting
- ser de minsta framstegen som att det vore en raketuppskjutning utanför vår dörr;)
- fått oerhörd fin respons och värme av såväl kända som okända
- blivit klokare
- bearbetat och lärt känna oss själva bättre
- fått lära känna världens modigaste och bästa noah

livet blev annorlunda. det blev inte som vi förväntade oss. det blev något annat. kanske uppskattar vi alla glädjeämnen mer än vad i hade gjort utan vacterl i vårt liv. kanske njuter vi mer av småstunderna? jag vill tro det. jag hoppas det. det behöver visserligen inte vara mer än andra. bara det är mer än vad vi gjorde innan.

jaja. detta var inte alls tänkt som ett halvbittert "jag vill också ha en normal föräldraledighetsblogg". men det blev det. därför var jag tvungen att avsluta med allt det fina som livet har fört med sig.

på resans gång.

på vår resa.

som sker nu.

dagligen.

Kommentarer
Postat av: Maria

Ja det är minst sagt en annorlunda föräldraledighet och väldigt konstig/tuff/omtumlande start i livet med sitt första barn som ni haft.

Men en sån otrolig son ni har å andra sidan. Han har berört många på sin " första resa genom livet" och kommer säkert göra det under flera år till.

2011-10-07 @ 09:29:13
Postat av: Sara Holmertz

Får gåshud när jag läser ditt inlägg.

Fantastiskt att du kan se det positiva och glädjas åt det mitt i allt som händer.

Ord är så små, men jag önskar er allt gott!!

2011-10-07 @ 09:42:05
Postat av: Tina

Verkligen en annorlunda föräldraledighet. Men efter att få ha varit delaktig på eran resa har ni också fått andra (oss) att uppskatta det små sakerna i livet. Stort tack för det =)

2011-10-07 @ 10:20:46
URL: http://tinste.blogg.se/
Postat av: Therese

Som jag sagt tidigare till dig. Du är Makalös!

Jag är så glad att jag haft dig under vår resa det senaste året. Tack! Kram och trevlig helg.

2011-10-07 @ 11:14:18
URL: http://www.livetiludden.blogspot.com
Postat av: Carita

Tack för idag... Ludde sover gott efter allt bus... Ha nu en mysig kväll. Kram kram

2011-10-07 @ 13:23:42
Postat av: Annah

Kära Jossan. Det gör ont i hjärtat att läsa om er fina kille o vad han (och ni) tvingas gå igenom. Det är inte såhär det ska va, men nu är det så ändå och jag beundrar verkligen er styrka i det hela. Han är så fantastiskt söt!!



Jag har gnällt över mitt gallstensanfall jag fick på vår cypern-resa, men när ja läser detta känner jag bara att, vafaan... va tyst.... stor kram till er alla!!!

2011-10-07 @ 14:42:50
URL: http://pinkglitter.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej Jossan,

För ett tag sen kom jag av en slump in på din blogg via Pirre o facebook. Sedan dess har jag då & då tittat in & läst om er resa med Noahs sjukdom & blivit väldigt gripen av både sättet du skriver om allt som händer & hur outgrundliga livets vägar kan vara... Hörde du träffat mamma & Johan på sjukhuset på självaste skoliosoperationsdagen. Jag önskar er allt gott, & framförallt lille-man som är en riktig liten sötnos :) ett stort krya-på-dig till solstrålen! Hälsningar från Sara (Johan & Eriks storasyster)

2011-10-07 @ 18:09:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0