Publicerat: 2011-11-15 Klockan: 20:22:43

morfar....

älskade morfar...



idag lämnade du oss. efter ett par dagars kamp för att få vara kvar i denna värld så gav din kropp upp. du älskade livet. du ville inte lämna oss. fast jag vetat om att denna dag skulle komma så känns det så tomt. du har alltid funnits där och det är så det ska vara. vem ska nu dra alla skämt? vem ska nu hålla reda på varje fotbollslag i norrköping? vem ska nu spela chichago mot pappa på morgonen? vem ska nu prata med mormor på kvällen? vem ska nu prata om törnfåglarna? vem ska nu prata film med mig? vem ska nu tala om att vara den största skådespelaren?



älskade morfar. jag minns varje sommar med värme i bröstet. hur jag alltid fick bo 1-2 veckor ute på hillerstad med er. hur jag fick gå i hagarna bland kossorna och hämta ägg hos hönsen i hönshuset. hur jag var uppe på vinden i timmar och tittade på gamla bilder och brev. hur vi gick i skogen och du berättade om tomtarna som bodde där. hur jag fick köra volvon så fort grinden närmade sig. hur jag fick gå ut med fiffi på långpromenader. hur jag och mormor cyklade bort till sjön och badade. som jag älskade att vara där. jag sov alltid tillsammans med dig i ditt rum. du fick mig att bli intresserad av film och frimärken.



älskade morfar. jag har vetat att dagen skulle komma. men det gör det inte lättare. men nu får du vila. nu får du ro. du har kämpat i många år mot olika krämpor. du har lurat döden många gånger. men nu får du välkomna den andra sidan. du är saknad av många.

farväl älskade morfar... farväl.

Kommentarer
Postat av: Maria

Fina ord ! Kramar

2011-11-15 @ 22:28:41
Postat av: Sabina

Jag beklagar Jossan! Fint skrivet! kramar

Sabina

2011-11-15 @ 22:52:17
Postat av: Anna

Men älskade vän! Vad tråkigt att höra att du förlorat ngn du håller av, visste inte att detta hänt. Väldigt fint skrivet!

Jag beklagar förlusten! Massor med kramar!!

2011-11-15 @ 22:57:34
Postat av: Milla

Tänk vilka härliga minnen han har gett dig och även bidragit till den härliga människa du är idag.

Ja det spelar nästan ingen roll hur förberedd man är så gör det ändå väldigt ont.

Puss älskade vännen

2011-11-16 @ 14:55:21
URL: http://cmillis.blogspot.com
Postat av: PB

Jag beklagar! KRAM <3

2011-11-16 @ 17:37:59
Postat av: Linda aka Javamorsan

Beklagar sorgen :(

Vilka fina ord du skriver till din morfar. Blir helt varm inom mig och känner verkligen er kärlek för varann!



Det gör alltid ont när någon man älskar lämnar livet. Oavsett om man förberedd eller inte.



Massa kramar till dig!!

2011-11-17 @ 09:56:58
URL: http://baralinda.se/wordpress
Postat av: Annah

Beklagar sorgen Jossan!

2011-11-18 @ 22:57:23
URL: http://pinkglitter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0