Publicerat: 2011-05-10 Klockan: 20:07:00

välkommen underbara sommar!!

efter mycket ågren de sista dagarna så känner jag mig nu LYCKLIG på riktigt för första gången på alldeles för många dagar.

nu har vi tagit ett beslut, ett gemensamt beslut, hurvida det blir en op innan eller efter sommaren.

efter många turer fram och tillbaka så fick vi idag ett datum, 22 juni. detta innebar att jag får fira ännu en födelsedag på sjukhus samt att våra midsommarplaner skulle gå i stöpet totalt. inte bara midsommarplanerna utan planerna på kolmården med några ur vår vacterl-grupp på fejjan och många andra planer.

det kändes sådär. så jag mailade vår underbara kirurg. inte en gång, inte två, inte tre utan fyra gånger. för jag kom på fler frågor under tiden. frågor om infektion etc. sen på kvällen kom hans svar. jag visar en del av svaren....

Hej!
Det är bra att du skriver vad du tycker och tänker. Jag tycker vi har haft bra kontakt och jag har försökt att få till det efter bästa förmåga.
Medicinskt sett ser jag ingen påtaglig vinst med att operera i juni jämfört med efter sommaren ........

Det kan vara viss ökad infektionsrisk på sommaren, men gamla tider ”rötmånadsprinciper” gäller inte längre.
En operation i juni påverkar förstås midsommar. Räkna kallt med 7-9 dagar för sjukhusvård. Sedan 2-3 med stort omvårdnadsbehov i hemmet. Därefter är såret läkt men fortsatt begränsning. Sommaren kommer att gå åt till detta, er semester liksom pojkens sommar..........

............ Sammanfattningsvis tycker jag att vi väntar till efter sommaren. OK?

och precis som han skriver så känns det okej!

det känns mer än okej. det känns som en befrielse. det är så märkligt. först blev vi så besvikna över att det inte blev något. men nu när vi fick ett datum så pass sent så känns det här mycket bättre.

jag är lycklig!! hej underbara sommar och välkommen!!!

Kommentarer
Postat av: Milla

Åh vad glad jag blir för allt och vad skönt att kunna slappna av i sommar och bara njuta av härlig semester och sen ta tag i allt. Puss på er mina gullungar =) =) =)

2011-05-10 @ 20:27:33
URL: http://cmillis.blogspot.com
Postat av: Milla

Åh så otroligt underbart och skönt för er med allt. Bara få njuta av den härliga sommaren och Noah och en lång semester ihop. Puss på er gullungar =) =) =)

2011-05-10 @ 20:32:07
URL: http://cmillis.blogspot.com
Postat av: Maria

Jätteskönt Jossan ! Tänkte oxå på detta med ökad infektionsrisk mm. Bra beslut och toppen att du/ni också MÅR BRA av detta !! En underbar sommar framför er och hösten kan ni fundera över SEN.

Glad för er skull. kramar

2011-05-10 @ 20:32:17
Postat av: tina

Underbart! Så himla skönt för er! Stor kram!!

2011-05-10 @ 20:43:22
Postat av: Therese

Den här sommaren kommer bli helt underbar.

Så mycket bättre än den vi gick igenom förra!

Uppriktigt glad för din skull!



Stor Kram!!

2011-05-10 @ 20:57:39
URL: http://www.livetiludden.blogspot.com
Postat av: Johanna

Härligt och ha en så underbar läkare! Skönt nu kan ni njuta av sommaren och allt den innebär! :)

2011-05-10 @ 21:15:30
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Carro

Härligt!!! Njut nu av sommaren :-)

2011-05-10 @ 22:24:22
URL: http://carolinatjader.blogg.se/
Postat av: Anna Eriksson

Åååå vad härligt!!! Gläds med er =)

Snacka om att det kommer bli extra mkt njuta av denna sommaren!! Framförallt midsommar?!

2011-05-10 @ 22:36:55
URL: http://mrsannaeriksson.blogspot.com/
Postat av: AlexHallgren

Vad skönt för er! Hoppas ni får en riktigt bra sommar nu!

2011-05-11 @ 08:55:48
Postat av: Linda

Vad skönt för er, att få njuta ordentligt innan operationen.

Som sagt, det krävs att man går in i såna här saker stark och till 100 %. Och ibland är det bättre att vänta, helt enkelt....

Er läkare verkar vara riktigt bra!

kram på er!

2011-05-11 @ 20:14:54
URL: http://tovemingroda.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej på er!



Nu kommer ni att kunna få en underbar sommar tillsammans vilket ni inte fick när Noah föddes. Det känns som kommunikationen mellan er och läkaren funkar kanon bra och det är viktigt. Stor Kram till er tre och ha en riktigt skön sommar. Sabina med familj

2011-05-11 @ 20:50:02
Postat av: sarase

Åhhh va roligt att höra!! Han är så fin eran lille kille! Är så glad att han gör så stora framsteg! Stor kram till er

2011-05-15 @ 02:09:22
URL: http://sarase.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0