Publicerat: 2011-05-02 Klockan: 15:05:46

maj...

nu har vi klivit in i maj månad.

under denna månad ska noah opereras.

igen.

en fjärde gång på knappt elva månader i livet.

den kommande operationen är den största. den mest komplicerade. den med störst risker under och efter operationen.

om sanningen ska fram så är jag fullkomligt livrädd.

tänker mörka tankar.

för mörka tankar.

nattsvarta.

men i den mardröm jag då befinner mig i - där ska jag inte hamna.

det går inte.

så det kommer förbli en mardröm.

även efter den svarta natten kommer ljuset.

vare sig jag är beredd att möta ljuset eller inte.

kraft...

var finner jag kraft? kraft för att reda ut detta? var finner jag motivation till att köra noah till denna operation?

helst av allt skulle jag vilja låtsas som om kallelsen aldrig kommer.

leva vidare.

som det är nu.

varför kan vi inte bara få leva vidare för?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag förstår dig vännen! <3 Med facit i handen då min syster har gått igenom samma operation och det gick jättebra, så jag hoppas och tror att det kommer gå minst lika bra för lilla Noah!!!

2011-05-02 @ 15:25:37
Postat av: Anonym

usch och fy... j-kla f-n rent ut sagt!

Jag känner din ångest.

Varför kan man inte bara få vara?



Kan trösta dig med massa fina ord om att det kommer gå bra, det ordnar sig osv.



Men det jag mest av allt vill säga är att vi tänker på er, det är många som tänker på er, vill stötta er. Ta kraft från andra och varandra...



Lilla Noah är stark, du är stark, din man är stark!



massa kramar!!!

2011-05-02 @ 18:36:09
URL: http://tovemingroda.blogg.se/
Postat av: Maria

Självklart kommer både Noah och ni föräldrar klara detta precis som allt ni klarat hitills ! Men självklart finns din oro där och det är inte ett dugg konstigt ! Återigen ska du lämna ifrån dig det dyrbaraste du har.

Minns du dikten jag skickade en gång ? "Att vara stark" ? Väl valda ord !

Många kramar o du vet var jag finns Jossan !

2011-05-02 @ 19:28:17
Postat av: Åsa

Hemsk känsla att lämna sitt barn, det bästa man har på operationsbordet.

Men jag vet att ni kommer klara detta tillsammans. Ni är starka!

Tänker på er!

Styrkekramar!

2011-05-02 @ 20:32:42
URL: http://pasenab.blogg.se/
Postat av: Anna Eriksson

Älskade ni! Ja, det är tungt, svårt o helt omöjligt att tänka sig att det ska funka att lämna ifrån sig den man älskar mest på hela jorden inför en sån sak. Men ni kommer klara det - ni kommer göra det - o jag känner mig säker på att allt kommer gå galant. De är löjligt duktiga och er N är en riktig kämpe.



Har inga bra ord, det finns inga bra ord... det bästa är att ha det överklarat - o det kommer vara det snart.

Tänker massor på er!

2011-05-02 @ 20:58:28
URL: http://mrsannaeriksson.blogspot.com/
Postat av: Jossan

Tack! Jag hoppas och tror innerst inne att allt kommer gå bra. Dock är det ju tyvärr aldrig någon självklarhet vid operationer. Rädslan finns men det gör den alltid vid operationer....

Kramar

2011-05-02 @ 21:12:46
URL: http://josephines.blogg.se/
Postat av: Stina

Jag hatar känslan, hatar mardrömmen även om det förblir just en mardröm! Noah och ni borde inte behöva gå igenom det här. Kramar!

2011-05-02 @ 21:36:24
URL: http://blomsterv.blogspot.com
Postat av: Sabina

Det går inte att säga jag förstår, för det kan jag inte göra när jag inte befinner mig i er situation. Jag kan bara säga att vi tänker på er och ger er en massa styrkekramar. Jag kan bara säga efter det jag har gått igenom att människan är otrolig stark fast det är svårt att tro ibland. Sabina med familj.

2011-05-02 @ 22:59:09
Postat av: Therese

Hej Vännen.

Jag ska försöka. Men det är så svårt. Jag kan inte säga att jag heller förstår för jag är inte där än. Men jag kan ana. Jag är så rädd. Inte för det de ska göra imorgon utan för svaret. Sätta nål-söva-röntga känns ok. Men svaret är jag fullkomligt livrädd för. Magen är en sak. Ryggen känns som en helt annan division. Ibland är det svårt att motivera sig till att det är ngt som behöver göras då det inte syns och inget de har ont av. Men samtidigt så vet man att det måste göras.



Det blir ännu en paus i erat liv. Men den styrkan ni besitter vet vi alla att ni kommer ta er igenom även denna operation.

Förhoppningsvis den sista! Men jag önskar att just denna operation kunde vänta eller allra helst att vi slapp gå igenom den.



Stor kram.



Ses på fredag.

2011-05-03 @ 08:51:19
URL: http://www.livetiludden.blogspot.com
Postat av: Hossan

Tack igen alla...

Ja Therese du om ngn förstår eftersom ni själva ska gå igenom samma sak snart. Kom i kontakt med en dansk kvinna genom föreningen. Hennes son var 18 nu o op först vid 8 år. Han har fått genomlidit tre stora svåra op pga att de väntade. Så hon skrev just det; vänta inte. Sen hade hon tips om varmvattenbad o massage som rehab för smärtan efter... Men man kan ju hoppas att hans smärta beror mkt på att de ingrep sent.

Kram

2011-05-03 @ 11:23:53
URL: http://josephines.blogg.se/
Postat av: Carolina

Underbara fina du..jag tänker så mycket på er och vackra Noah. Jag kan tänka mig ångesten och oron, för den har jag själv...och mörka tankar har jag också, speciellt inför hjärtoperationen...finns här om du vill, vi syns ju på fredag! Kramar till er, ni är starka, glöm inte det!

2011-05-03 @ 11:44:18
URL: http://blogg.mama.nu/noelvaldeoss
Postat av: Milla

Jag har svårt att förstå den hemska oron av att behöva vänta och inte veta om allt kommer gå bra och självklart tänker man ju om allt hemskt som kan hända även om man inte ska det.

Jag håller allt jag bara kan för att det ska gå bra och det var ju bra att du fick kontakt med nån så du får en liten sporre till den här operationen.

Puss på er

2011-05-03 @ 16:30:50
URL: http://cmillis.blogspot.com
Postat av: Åsa.H

Tänker på er och skickar massor av stykekramar.

2011-05-03 @ 20:56:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0