Publicerat: 2011-05-15 Klockan: 20:57:43

fasterhelg

i helgen har noahs faster varit här. toppenmysigt för noah och för oss.

även e uppskattade det då han fick desto mer uppmärksamhet av mig och sadde som kunde ge oss iväg på egen hand med honom.



idag begav vi oss alla 5 till folkparken.

tack bahareh! världens bästa faster. hon fick äran att vara med och se när noah började gå längs möbler för första gången. det händer så mycket med den lilla nu.

de senaste 2 veckorna har han börjat;

prata mer.
förstå ännu mer.
säga ord.
peka.
ta sig framåt.
gå längs möbler.
sätta sig ner.
gå själv med gåstolen.

under ca 2 månader har grejen varit klappa händerna, vinka och spela på läppen. men nu har det exploderat.

roligt! vår lilla herr no börjar bli ett barn nu. inte en bebis längre. imorgon blir han 11 månader. tänk att han skulle kunna börja på förskola inom 1 månad..... förskola. förskolebarn. jisses. sådana där knatar som vi själva jobbar med.

men det får vänta ett bra tag till!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Va duktig han är!! Vad säger han för ord? Jag väntar fortfarande :)

2011-05-15 @ 21:47:18
Postat av: PB

Visst blir man förvånad över att allt går så fort. Orden bubblar ut och det händer nya saker dagligen.

2011-05-15 @ 21:50:21
Postat av: Josefine

han säger mama, appa, heeeiij.



sedan så härmar han både det ena och det andra som vi säger men då är det "bara" upprepningar. inte att det är han som medvetet använder orden vi säger.

2011-05-15 @ 21:54:20
URL: http://josephines.blogg.se/
Postat av: Maria

Men en sån mysig park ! Nära er ? Måste vi besöka om vi hinner när vi är hos er :-)

2011-05-15 @ 21:57:06
Postat av: Milla

Han börjar bli riktigt stor nu och visar tydligt vad han vill =). Jag kommer att leva länge på hans härliga skratt idag, hos gudmor får man göra tokiga saker =).

Puss

2011-05-15 @ 22:58:54
URL: http://cmillis.blogspot.com
Postat av: Sara LK

Det var jag som skrev det första. Fattar inte varför mitt namn faller bort?!

2011-05-16 @ 14:27:57
Postat av: Anonym

Kan även farmor tjänstgöra som faster ibland. När ni har E så kan jag vara med världens finaste Nini?

Kram

2011-05-16 @ 18:18:21
Postat av: Anonym

Jag gör det så gärna. Det är underbart att få vara med honom. Det var så kul att få vara med när han första gången gör något. Tack själva för roligt sällskap och god mat. Jag är skyldig dig en 20:a, har inte glömt det :) Jag har gått och sjungit på imse vimse spindel hela dagen, undra var jag har fått de ifrån :). Pussa Noah och ta hand om Er. Kram

2011-05-16 @ 20:16:47
Postat av: Bahareh

det var så lite, inget att tacka för, gör det gärna fler gånger. det är så kul att få vara med när han gör saker för första gången. Han är så underbart. Tack själva för härligt sällskap och god mat. Jag är skyldig dig en 20:a, har inte glömt det, men de blir nog inte några fler melodifestivaler för mig. Jag har gått och sjungit på imse vimse spindel idag :)

2011-05-16 @ 20:19:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0