Publicerat: 2011-03-05 Klockan: 10:03:00

true grit

true grit, 2011. regi coenbröderna.

jag har aldrig varit mycket för cowboysfilmer. men jag gillar berkligen den här filmen. den är sävlig utan att bli långsam. den är komisk utan att bli en parodi. det är en vacker och smutsig film.

jag älskar hailee steinfields karaktär mattie ross. en riktigt hårdkokt 14 åring som ska hämnas sin pappas död genom att anlita en sheriff med true grit - stake. jag tycker även att både jeff bridges och matt damon lyckas i sina roller.

en riktigt skön film.

betyg 4 av 5.


Kommentarer
Postat av: tush

Håller me, true grit va verkligen riktigt bra :)

2011-03-21 @ 12:37:48
URL: http://www.filmkritikerna.se/true-grit

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0