Publicerat: 2011-06-14 Klockan: 13:34:00

tröttsamt

det är tröttsamt att aldrig få vara på ett läkarbesök och bara få en okej stämpel i rumpan.

det är alltid något.

vid dagens 1-årskontroll var det lite småplock.

* remiss till ögonläkaren ska skickas pga en viss skelning. jag har uppmärksammat det själv, särskilt på foton, men flyttat det ett steg längre fram. inte ifrågsatt. låtit noah fått vara ett tag. vetat att någon kommer säga något. idag var det dags.

* airomir och pulmicort ska återigen påbörjas morgon och kväll då han besväras och har "sjuka" lungor. hur sjuka???

* om han ej blir stadigare i ben och står själv etc så kommer han få specialträning vartefter.

* fortfarande vätska i öronen. därav tar han sig ff mkt på öronen för han vill försöka få bort "locket".

gaah. let it be!

känner mig matt, trött och ledsen. inga stora saker. men jag saknar ett okej. ett okej allt ser bra ut välkomna i sept. inte en massa tänk på det, gör det, eventuellt blir det såhär....

låt oss vara ett tag. bara ett tag tack!

Kommentarer
Postat av: Linda aka Javamorsan

:( Lider med er! Förstår att det känns jobbigt. Det är inte så man tänker sig livet när man får barn. Man önskar ju sina barn något helt annat :)



Nu har vi inte såna bekymmer med vår dotter. Men att hon skall leva med autism känns tungt kan jag tala om. Hon lider själv av det många gånger då hon är så pass medveten om att hon är annorlunda. Mitt mamma hjärta gråter ofta för mitt barn.



Sänder er massa kramar

2011-06-14 @ 14:49:31
URL: http://baralinda.se/wordpress
Postat av: Maria

Jobbigt att det hela tiden ska "vara nåt" ! Fast just det där med skelning och ostadiga ben har jag hört om förut. Tror inte det är nåt ovanligt och många ggr "rättar det till sig" men för er som redan har så mkt att tänka på runt Noah förstår jag att det känns som det bara är motgångar hela tiden.

Stor kram ! Du vet var jag finns om det är nåt.

2011-06-14 @ 15:54:35
Postat av: Heni

känner med er. Finns här för er. Säg till om jag kan hjälpa er på nåt sätt.

Kram till er

Heni

2011-06-14 @ 17:32:37
Postat av: Heni

Jag känner och lider med er. Finns här och vill gärna hjälpa till om det går.

Kram

Heni

2011-06-14 @ 17:37:00
Postat av: Therese

Jag förstår. På mitt eget sätt. Att aldrig få ett OK. Att alltid få bakslag och aldrig riktigt få slappna av. Finns här. Kram T

2011-06-14 @ 18:58:14
URL: http://www.livetiludden.blogspot.com
Postat av: Caroline

jag förstår att det känns sjukt tröttsamt! Fick höra liknande saker om William igår på bvc. Hans fötter är inåtvinklade och vänster arm är envist tryckt intill kroppen. kanske släpper det... kanske inte men det är såååå jobbigt att bara vänta och se. kram!

2011-06-14 @ 19:38:32
Postat av: Åsa

Det enda man vill när det gäller sitt barn är ju att höra att allt är ok. Förstår dig frustration. Hoppas ni kan njuta av sommaren i alla fall.



Snygg färg btw, o riktigt snygg fläta i luggen!

Skönt o få komma iväg o "fräscha" till sig lite mitt i allt. Man behöver sånt som mamma/pappa.



Massa Kramar till er <3

2011-06-14 @ 20:24:10
URL: http://pasenab.blogg.se/
Postat av: Sara LK

Fy va tråkigt! Det är förhoppningsvis sånt som kommer rättas till av sig självt med tiden, men det måste vara så jäkla påfrestande för er att inte få känna att det tar slut. Kram från oss! (Snygg hårfärg förresten!)

2011-06-14 @ 20:45:07
Postat av: Linda

Hoppas hoppas att allt rättar till sig med tiden. Denna ständiga oro.. Väntan är det jobbigaste..man vill ha besked på än gång. Man vill veta hur framtiden kommer se ut, se vad man har att rätta sig efter. Jag hoppas allt blir bra så ni får njuta med varandra ända fram till september.

2011-06-14 @ 21:26:24
Postat av: Milla

Att det aldrig tar slut, man tittar på honom och kan verkligen inte förstå att något är fel och man önskar med hela sitt hjärta att det bara skulle få stanna upp och bara vara ett tag.

Hoppas, hoppas att det hinner hända massa under sommaren nu när ni får vara tillsammans alla tre.

Puss

2011-06-14 @ 22:06:18
URL: http://cmillis.blogspot.com
Postat av: Åsa.H

Stor kram till er!!

2011-06-14 @ 22:08:08
Postat av: Sabina

Men snälla jag håller med dig Jossan, låt er vara ifred. Vaddå ostadig? Belma var också ostadig och började inte gå föränn 14 månader. Hon fick också kolla både ögon och öron extra. Jag vet att det kanske hänger ihop med Noahs andra besvär, men ändå. Jag kan känna att det ibland blir överdrivet även från BVCs sida och att barns utveckling i vissa avseende drivs på. Barn är olika individer och måste få ta det i sin egen takt. Försök att vara här och nu och njuta av en tid tillsammans innan det stora sker till hösten. Stor Kram Sabina

2011-06-14 @ 23:32:58
Postat av: Malin

Tänker på er och önskar att det fick alla tråkiga besked att försvinna Kramar Malin

2011-06-15 @ 00:17:26
URL: http://darlyckabor.blogg.se/
Postat av: Linda

Åh, jag vill bara skrika rätt ut: Låt oss vara nu...Har inte ni/vi varit med om tillräckligt...



Det kan vara såna "mindre" saker som kan få bägaren att rinna över....



Men gör som jag, älta lite, gräm dig lite, finn ny styrka genom nära och kära, framförallt genom Noah.. En blick på honom gör nog att du känner dig starkare än någonsin igen...

Vi måste på´t igen..det finns liksom inget annat..trots att man bara vill rymma och gömma sig under en sten med sitt barn för resten av livet...



Ni fixar det här också...Ni fixar ALLT!

2011-06-15 @ 08:20:15
URL: http://tovemingroda.blogg.se/
Postat av: Jossan

Tack för alla fina värmande kommentarer och mess! Det värmer. Det ger oss styrka. Precis som Linda ovan skrev så var det de här små sakerna som igår gjorde att bägaren faktiskt rann över. Det kändes tungt och det kändes som jag bearbetade hela det gångna året på en dag. Idag är en ny dag och imorgon är det verkligen det för då fyller Noah 1 år!



Tack än en gång!

2011-06-15 @ 09:18:26
URL: http://josephines.blogg.se/
Postat av: Pita

KRAM!

2011-06-15 @ 11:13:11
Postat av: Erika

Skickar över alla kramar i världen åt er!!! <3<3<3

2011-06-15 @ 13:58:31
URL: http://barbafamiljen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åhhh tänker på er och hoppas, hoppas att det rättar till sig av sig självt - snart.



Härligt med 1-års kalas=)!!!! Hoppas det blir en strålande dag.



Massa kramar till er!



/Sarah

2011-06-15 @ 20:50:29
Postat av: Anonym

åh jättesnygg hårfärg.... hade inte kommit dit än då jag skrev förra meddelandet! Verkligen supersnyggt.



Måste ta tag i mitt eget hår snart...



/Sarah

2011-06-15 @ 20:52:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0