Publicerat: 2011-06-13 Klockan: 21:45:00

ilco

vi är numera även medlemmar i ilco. ilco är en ideell intresseorganisation vars målgrupp är alla med en sjukdom eller missbildning i urinvägar och/eller tarmsystem oavsett om de för närvarande är stomi/reservoaropererade eller inte samt naturligtvis även alla anhöriga och övriga intresserade.

såhär skriver ilco om analatresi.

såhär skriver ilco om den typen av stomi som noah hade.

ilco har särskilda kontaktföräldrar som är utbildade för att kunna möta andra föräldrar. häromdagen ringde en sådan fantastisk förälder hem till oss. det var sadde som pratade med henne. hennes son var nu 10 år och föddes med analatresi. hon berättade om hur de hade det nu och frågade mycket om noah. vi kunde ringa närsom eller kontakta ngn av de andra föräldrarna.

en av anledningarna till att vi blev medlemmar även i ilco är att de har barn- och ungdomsläger. läger som hålls av ungdomar som själva har diagnoserna. ett läger utan föräldrar. tror att det kan ha stor betydelse för noah framöver.

ilco har liksom vacterlföreningen familjedagar som anordas årligen.

hmm.. jag tror jag slog rekord i att länka mycket i en och samma text.

påtal om föreningar vill jag passa på att tacka er som blivit stödmedlemmar i just vacterlföreningen.

Kommentarer
Postat av: Rosita

Tack snälla Jossan för svar på min fråga. Jag ska genast kolla upp Vacterlföreningen och hjärtefonden.



Noah är en så söt kille- vilka ögon! Och snart fyller han ett år! Jag förstår att ni är stolta över honom. Hoppas att ni får och kan njuta av sommaren helt och fullt inför han ska opereras i september.



Stor kram och tack än en gång,

Rosita

2011-06-14 @ 06:41:45
URL: http://blogg.mama.nu/rosita/
Postat av: Millah

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2011-06-14 @ 07:26:27
URL: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0