Publicerat: 2011-01-19 Klockan: 09:27:00

kraft

nu är det dags att samla kraft. dags för ett eventuellt bakslag eller bara ett glädjetjut. kanske utgår glädjetjutet och det som finns kvar är lättnad - men en tomhet. för lite så blir det.


jag är så taggad inför varje läkarbesök för att höra allt, ta in allt, tolka allt, fråga om allt och ligga steget före att jag oftast känner en tomhet efteråt. även om det är ett bra besked som vi får så blir jag ändå tom för stunden - matt.


nu är det dags igen. idag ska vi till sjukhuset för att göra ett ultraljud på hjärtat samt ett ekg. denna gång vet jag vad jag ska fråga om. förra gången när läkaren sa att vsd hade vuxit igen men sen fortsatte att undersöka hjärtat länge... gick och bläddrade i papper... bad oss stanna för ett ekg.. jag visste redan då. visste att det var något annat fel.

denna gång vet jag. vi vet. vi kan fråga. hoppas. hoppas att felet är så pass litet att det ej behöver åtgärdas. hoppas att trycket ser bättre ut samt att de är nöjda med hur ductus ser ut.


som alltid så ber jag er hålla tummarna för noah och oss................


Kommentarer
Postat av: Sara

Vi håller alla tummar vi har här hemma, tänker på er! Kram från mig och Egil.

2011-01-19 @ 09:44:52
Postat av: Sara

Vi håller vara tummar som ALLTID och hoppas det blir bra besked ang noah. Många kramar sara, erik och iris

2011-01-19 @ 09:46:20
Postat av: Åsa

Hej!

Har verkligen fastnat för din blogg, du skriver så himla bra jämt.

Håller tummarna för er och lilla Noah, även fast vi inte känner er. Vår son är också född med ett vsd och under första halvåret gick vi på täta kontroller och de var i valet och kvalet om det skulle behöva opereras eller inte. Idag är han 2 år och själva vsdn har växt ihop men nu har de upptäckt ett läckage vid aortaklaffen som de kommer följa upp, men enl läkarna i Lund verkar det som att de inte behöver göra något åt den saken heller än så länge. Vi haft turen på vår sida, för han har aldrig lidit av sina hjärtproblem, men som mamma och pappa så lever man ju med den konstanta oron i alla fall. Det är ju såklart inte i närheten av vad ni gått igenom men jag känner verkligen igen mig i det du skriver... att alltid ligga steget före, den där tomheten och ovissheten inför framtiden.



Som sagt, all lycka till er.

Kram

2011-01-19 @ 10:08:45
URL: http://pasenab.blogg.se/
Postat av: Johanna

Håller tummarna för er :)

2011-01-19 @ 10:14:02
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Lina

Tummarna hålls för ett bra och lugnande besked! Och skulle ni få ett sämre besked klarar ni det! Ni har varandra:)

2011-01-19 @ 10:58:35
URL: http://www.rosells.nyfotat.se
Postat av: johanna roos

Önskar ja hade fler tummar. Men de jag har håller jag har.Kramar om

2011-01-19 @ 19:09:37
URL: http://jojoroos.blogg.se/
Postat av: Anna E

Fortsätter krama tummar här o väntar på uppdatering... Massor med kramar!

2011-01-19 @ 19:35:21
URL: http://mrsannaeriksson.blogspot.com
Postat av: Angelica

Klart vi håller alla tummar och tår. Släpper dem inte för ens för 2 sekunder <3

2011-01-19 @ 22:22:08
URL: http://angiethehappiest.blogg.se/
Postat av: Milla

Lilla hjärtat vad jag lider med er, denna ovishet och nya frågor och tankar som kommer upp. Jag önskar att ni bara kunde få lägga fokus på det som är nu magen och inte andra saker. Men jag hoppas och tänker och håller tummarna för att denna del ska lösa sig av sig självt. Puss på er alla tre

2011-01-19 @ 22:43:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0