Publicerat: 2011-02-18 Klockan: 08:51:18

skynda att älska

skynda att älska av alex schulman. boken är utgiven år 2009.

alex har skrivit en roman om kärleken till sin pappa och rädslan av att hans pappa ska gå bort. hans pappa är 57 år när alex föds och han reflekterar tidigt över att hans pappa inte orkar busa på samma sätt som hans kompisars pappor.

boken berör mig djupt. både kärleken till hans familj, situationer som han skildrar och på det sättet han skildrar dem.

han nämner deras lantställe om och om igen och det var även dit alex åkte för att sörja sin pappa. "på varje liten yta på den här tomten kan jag se min pappa framför mig". det är precis så som vårt lantställe är. på varje yta kan jag se min pappa framför mig. även min mamma. men pappa som alltid styr med något eller för en gångs skull sätter sig ned med ett korsord och en kall öl.

 

boken tar fram egna känslor om min pappa. läs den!

betyg 4,5 av 5.





Kommentarer
Postat av: Therese

Den har stått på min "Att Läsa" Lista länge och nu ska jag verkligen läsa den.

Jag pratade ju om FilmKlubben Av David Gilmore.

Många filmtitlar och mycket filmhistoria med läsvärd.



http://www.svd.se/kulturnoje/litteratur/filmkvallar-blev-sonens-universitet_1886057.svd



Kan inte länka... :( Går det att göra i kommentarsfältet?



Kram o Trevlig Helg

2011-02-19 @ 12:35:03
URL: http://www.livetiludden.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0