Publicerat: 2011-12-31 Klockan: 09:38:00

årskrönika 2011

Januari 2011

Månadens höjdpunkt:
Vi var lediga över julhelgerna tillsammans!
Månadens sorg: Att vi fick addera ännu en bokstav till Noahs diagnos. Nu även T i VACTerl.
Månadens roligaste: Pink Ladies med gänget!
Månadens waw: Att jag kom igång ordentligt med träningen.
Månadens familjestund: Familjemöte på badhuset med 75% ur Wahlstedts. Urmysigt.
Månadens vänskapsträff: Onsdagsträffarna med bebisarna och mammorna startade upp igen efter julledighet!
Månadens tanke: Oro inför svaret på Noahs datortomografi över ryggmärgen och ryggraden.
Månadens film: Pojken i randig pyjamas
Månadens bild:




Februari 2011

Månadens höjdpunkt:
Saddes 30-årsfest! WAW!
Månadens sorg: Svaret på röntgen. Oron var befogad då skoliosen ökat så kraftigt att en operation krävs redan i år. Den operation de sagt KANSKE skulle bli av när Noah var yngst ca 4 år.
Månadens roligaste: Att Noah blivit så med. Både fysiskt och psykiskt. Vilken utveckling.
Månadens waw: Saddes tatuering blev så himla fin.
Månadens familjestund: En shoppingdag som avslutades på Busfabriken.
Månadens vänskapsträff: Till Luddingsbo och umgås med fina vänner och ha fina samtal.
Månadens tanke: Givetvis tusentals tankar om den kommande ryggoperationen.
Månadens film: Dear Zachary.
Månadens bild:



Mars 2011

Månadens höjdpunkt:
Min Iphone 4 som jag skaffade.
Månadens sorg: Magsjuka, magsjuka och magsjuka.
Månadens roligaste: Definitivt vår Teneriffaresa!
Månadens waw: Jag fick ett namn på mitt eksem i ansiktet och tabletter. Perioral dermatit var namnet.
Månadens familjestund: Träffa Wahlstedts igen efter deras Thailandsresa.
Månadens vänskapsträff: Mysdag för mig och Milla på Grand Hotell.
Månadens tanke: När ska läkarremisserna sluta komma? Finns det ett avslut?
Månadens film: True Grit.
Månadens bild:



April 2011

Månadens höjdpunkt:
Mia Skäringer i Loui de Geer.
Månadens sorg: Allt mer matförbjud för Noah. Mer begränsningar.
Månadens roligaste: En träff med Trygg Wiiks samt en fantastisk pärlplatta som vi fick av Samuel.
Månadens waw: Våren (och nästan sommaren!) kom.
Månadens familjestund: Fira påsk och ett sent iranskt nyår i Sthlm.
Månadens vänskapsträff: Spaövernattning i Sthlm med Stina & Charlotte.
Månadens tanke: Så märkligt livet kan bli. Så "lätt" man vänjer sig med ganska märkliga saker....
Månadens film: Fish tank.
Månadens bild:



Maj 2011

Månadens höjdpunkt:
United vann ligan.
Månadens sorg: Tråkigheter kring både Noel och Abbe....
Månadens roligaste: Carro och Andreas fick en William!
Månadens waw: Att hänga på babysim med Noah. Som han njuter - och vi.
Månadens familjestund: Stunder ute på landet.
Månadens vänskapsträff: LUST gänget samlades och hittade på roliga saker tillsammans.
Månadens tanke: Blir varm i hjärtat av alla fina människor som visar omtanke och kärlek. Kända som okända.
Månadens film: Red.
Månadens bild:



Juni 2011

Månadens höjdpunkt:
Noahs 1-årsdag med paket, skolavslutning och Kolmårdens Djurpark.
Månadens sorg: Att ett rutinbesök aldrig bara får vara ett rutinbesök när det gäller Noah och sjukvård. Fler remisser hit och dit då läkarna tycker sig tänka och upptäcka mer saker.
Månadens roligaste: Conny & Karins Viktor föddes.
Månadens waw: En cykeltur till Wahlstedts. Tillsammans hela familjen.
Månadens familjestund: Walles 40-årsfirande.
Månadens vänskapsträff: Fest hemma hos kollegan Sofie med en massa kollegor!
Månadens tanke: Jag vill skydda Noah från allt "ont", jag vill ta hans plats. Jag vill att han ska slippa allt....
Månadens film: I gryningens timmar.
Månadens bild:



Juli 2011

Månadens höjdpunkt:
Fear of the Dark på Ullevi tillsammans med Mi Love och Iron Maiden... och några fler människor...
Månadens sorg: Världssorg - Allt som skedde i Olso..... Vår sorg - Tarmterapins order om att behöva hjälpa Noah dagligen plus höjning av medicin....
Månadens roligaste: Sommaren! Grillmiddagar, BARFEST, vänner, familj, Sthlmssemester, bad, kvalitetstid, Kolmårdens Djurpark.
Månadens waw: Inget fel på Noahs ögon. Lättnad.
Månadens familjestund: Syrran och jag styrde på mamma och pappas syskonträff på landet.
Månadens vänskapsträff: Grillmiddag hemma hos Myrbergs med Anners och Annie.
Månadens tanke: Vilka underbara människor vi lärt känna just pga Noahs VACTERL.... J
Månadens film: Det får bli en TV-upplevelse istället. The big four på Ullevi!
Månadens bild:



Augusti 2011

Månadens höjdpunkt:
Noahs första 2-ordsmening ; Heeej mamma!
Månadens sorg: Att min epok som föräldraledig är slut för denna gång.
Månadens roligaste: Att jag uppskattar ledig tid med Noah och Sadjad så mycket mer sen jag började jobba igen.
Månadens waw: Hade ett fantastiskt samtal med en makalös handläggare på försäkringskassan agående vårdbidrag för Noah.
Månadens familjestund: Picknick i Kimstad under Emils fotbollscup.
Månadens vänskapsträff: VACTERL-lägret i Garphyttan. Erfarenheter byts tillsammans med skratt, sorg och en känsla av gemenskap.
Månadens tanke: Hyser en stor respekt för alla ensamstående föräldrar.
Månadens film: Winters bone.
Månadens bild:



September 2011

Månadens höjdpunkt:
Vi blev inte bara beviljat fortsatt vårdbidrag utan dessutom ett ökat. Det kändes som en bekräftelse på allt "jobb" som faktiskt inte är "normalt" kring Noah.
Månadens sorg: Den 10 dagar långa sjukhusvistelsen på US med den ofantligt smärtsamma ryggoperationen som Noah tvingades genomgå 15 månader gammal. Att operationen ej fick väntat resultat och att det blev en korsettbehandling på detta.
Månadens roligaste: LUST-träffen!
Månadens waw: En otrolig hjärtekatt som Noah fick av Trygg Wiiks som har sitt ärr på ryggen istället för på hjärtat. Han heter Atlas.
Månadens familjestund: Alla möten på sjukhuset kring Noah.
Månadens vänskapsträff: Noels dop tillsammans med nära och kära.
Månadens tanke: Tänk om Noahs ben blivit skadat för livet av operationen....
Månadens film: Precious.
Månadens bild:



Oktober 2011

Månadens höjdpunkt:
Alla framsteg som Noah gjorde under oktober efter operationen.
Månadens sorg: Att Håkan gick bort under denna månad.. Kan fortfarande inte tro att det hänt.
Månadens roligaste: Walles 40-årsfest i Borgen med röjarbandet "Smalare än Thord".
Månadens waw: När Noah fixade att resa sig upp på egen hand - med korsetten!!!
Månadens familjestund: Heni kom och hjälpte till i vår vardag med Noah när jag började jobba efter operationen.
Månadens vänskapsträff: Jecka och Annahs 30-årsfest!
Månadens tanke: Att livet kan förändras skrämmande fort.....
Månadens film: Flickan från ovan.
Månadens bild:



November 2011

Månadens höjdpunkt:
Spahelg med min man på Villa Fridhem.
Månadens sorg: Att min älskade morfar gick bort under denna månad.
Månadens roligaste: Ett positivt graviditetstest. Inte bara ett. Utan vårt. Utan att ens hunnit börja försöka denna gång. WAW. Noah ska bli storebror. Vi ska bli 4 i familjen. Det blev både det roligaste och det märkligaste med många många känslor....!
Månadens waw: Att jag kommer få dela min föräldraledighet med Milla!! Matilda ska även hon bli storasyster!
Månadens familjestund: 2 veckor då jag var sjukskriven. Hemma tillsammans varje dag!
Månadens vänskapsträff: Hemma hos oss med Spångs och Bäckmarks.
Månadens tanke: TANKAR... Jisses. Hur ska det gå att bli 2-barnsmor? Kommer kärleken räcka till 2? Kommer Noah klara av att bli storebror. Skuldkänslor för både Noah och "Fluffen" i magen.
Månadens film: En dag.
Månadens bild:



December 2011

Månadens höjdpunkt:
Ultraljudet den 29. Då blev det helt plötsligt verkligt. En Fluffen finns i magen. Den 15/7 väntas Fluffen anlända.
Månadens sorg: Ännu ett rutinbesök som slutade i vetskapen om att Noah troligtvis kommer behöva genomföra en hjärtoperation i skolåldern....
Månadens roligaste: All ledig tid tillsammans med min familj.
Månadens waw: Att det pluppar upp fler och fler som jag känner som är gravida. Inte bara en, två, tre eller fyra. Utan fem till som jag känner! Spännande babyboom år 2012.
Månadens familjestund: Julfirande gånger två!
Månadens vänskapsträff: Lilljul med vännerna hemma hos Conny, Karin och Viktor.
Månadens tanke: Jobbiga jobbiga lustiga mage. Noahs... Jag blir inte klok på den.
Månadens film: Sherlock Holmes; a game of shadows.
Månadens bild:



Det har varit ett intensivt år. Det märker jag när jag går tillbaks. Ett fantastiskt år men med mycket sorg. Många intryck och många nya erfarenheter.

Precis såsom livet är. Precis såsom livet ter sig. Precis så är det liv vi lever.

Jag har haft det bästa sommaren i mitt liv. En fantastisk ledighet på 2 månader med min familj. Jag har återigen börjat jobba, och insett att jag kommer bli hemma igen.

Jag har lyckats med konststycket att bli gravid utan att ens hinna börja försöka. Ja för det är ett konststycke. Särskilt när vi fick reda på att vi inte kunde få barn utan hjälp innan Noah kom till världen. Jag bearbetar fortfarande det faktum att vi ska bli 4 i familjen. Jag är lycklig men känner en viss skuld inför både Noah och Fluffen. Jobbiga känslor. Men jag tror det kommer reda ut sig i takt med att magen växer.

Av år 2012 väntar jag mig harmoni. Iallafall de första 7 månaderna. Sen kommer en Fluff som vill ta plats i vår familj;) Jag hoppas att mina vänner får en andpaus. Jag hoppas att de som ska operera sina små får lyckade resultat. Jag hoppas att Noel ska kunna andas utan syrgas. Jag hoppas att det blir ett fantastiskt år.

En Fjällenresa med familjen, en Egyptenresa tillsammans med Tina, Magnus och Leah, ett 2-årskalas för Noah, ett 30-årsfirande för Milla, Noahs syskon, en massa fler bebisar och en trivsam vardag!

Gott Nytt År alla mina Vänner!

Tack för allt stöd ni visat mig och min familj detta år.


Kommentarer
Postat av: mormor till Emma o Maja



Gott Nytt År till er alla 3 eller 4 ska jag kanske säga..



sen vill jag naturligtvis säga GRATTIS till lilla "Fluffen". Va´kul. Det visste jag inte och inte heller har jag läst det på din blogg. Eller har jag kanske missat det? Erika har heller inget sagt.

hoppas att allt kommer att gå bra med "Fluffen" och att er lille Noah ska få ett bra och lugnt år utan några nya jobbiga sjukhusbesök.



Siv-Britt o Kent

2011-12-31 @ 10:18:52
Postat av: PB

Grattis till bebben i magen!

2011-12-31 @ 10:42:36
Postat av: Maria

Läser med tårar i ögonen ! Oj oj vilket omtumlande år. Trots att jag hängt m genom allt detta känns det annorlunda att läsa det så här. Vi har ju haft nästan daglig kontakt under allt detta och jag är otroligt glad över att ha funnit en sån vän i dig Jossan. En vän som inte bara "tar" trots att ni haft det så jobbigt utan du "ger" oxå ! Stöd och råd och omtanke även då Alices problem är så små gentemot Noahs.

Stora varma kramar från mig till dig ! Gott nytt år !

2011-12-31 @ 11:16:14
Postat av: emma

Grattis till fluffen!

Tror ni kommer få ett fantastiskt 2012!

Gött nytt år!

2011-12-31 @ 12:20:45
Postat av: Erika

Så rolig nyhet m bäbisen. Fina rörande bilder genom hela året. Stiligt par på majbilden oxå. Hihi

2012-01-01 @ 11:57:07
Postat av: Lina

Martin berättade den glada nyheten! Stort grattis till er alla=)

Det är mycket jobb med 2 småttingar. Noah och fluffen kommer ju ha ungefär samma åldersskillnad som Vincent och Charlie så jag kan intyga på att det stundvis är jobbigt men samtidigt helt fantastiskt:D

Åh tänk så roligt de kommer ha tillsammans!

Grattis igen och lycka till med graviditeten=)

2012-01-01 @ 20:59:25
URL: http://www.linarosell.bloggplatsen.se
Postat av: Johanna

Åh vad roligt med ett syskon till Noah :-)



Det kommer säkert bli jättebra allt. Jag minns när jag väntade mitt andra barn att jag var rädd att mina känslor och min kärlek inte skulle räcka till. Men så klart finns det plats med massa kärlek och barn <3



Hoppas du får må bra med bebis i magen och att allt runt om Noah kommer gå bra



God fortsättning och grattis igen :-)

2012-01-01 @ 21:34:55
URL: http://grynisen.bloggplatsen.se
Postat av: Marie

Stort grattis till graviditeten. Utan att känna dig hade jag det på känn, jag önskar er allt gott. Ni är som gjorda för att bli flerbarnsföräldrar, tror jag.

2012-01-02 @ 16:22:16
Postat av: Stina

Stort stort grattis till er! Så kul att ni ska bli 4!

Kram!

2012-01-02 @ 18:37:10
URL: http://blomsterv.blogspot.com
Postat av: Åsa.H

Gott Nytt År till er o grattis tii bebisen i magen!! Förlåt vet skulle ha hört av mig om fika stund men när jag väl blev ledug tog tröttheten över, så inget blev riktigt som det skulle. Men vi kan kanske hitta en passande lördagd eller söndag. kram

2012-01-02 @ 20:04:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0