Publicerat: 2011-04-04 Klockan: 10:52:47

movicol

vi har ändrat noahs medicinering.

efter mycket strul med magen en längre tid och ofantligt mycket analyserande efter samtal med tarmterapin och annat så har vi nu ändrat medicinering. vi har behövt hjälpa noah dagligen med lavemang samt flertaliga sonderingar. noahs läkare tyckte att det var dags att testa movicol istället för laktulos. så sen i fredags är det numera movicol som blandas och förbereds inför morgonens vällingdos.

de första dagarna var det si o så. mindre i blöjan och hårdare.

vet ni vad som hände idag?

en präktig välfylld blöja med fin konsistens och färg! det bästa av allt - utan lavemang!! tänka sig att den dagen skulle komma då jag skulle bli så glad över en sådan blöja. så glad att jag måste dela nyheten med andra! ni anar inte vad det här betyder mycket. lustigt kanske - men succé för oss!!

förhoppningsvis beror detta på movicolet. förhoppningsvis fortsätter det såhär. förhoppningsvis var det inte en engångshändelse.

drömmen är att hitta en medicinering så vi slipper hjälpa noah dagligen. det är tröttsamt för noah och ledsamt för oss.

Kommentarer
Postat av: JennyT W

Hurra! Vad skönt! Det var säkert movit som började verka, det tar ett par dagar (i alla fall har det gjort det för oss då vi har ändrat dos). Och jag känner igen mig så mycket i att bli glad över bajsblöjor och att man vill prata helt fritt om det...sånt kanske alla småbarnsföräldrar känner igen sig i, men när man har ett barn med magkrångel är det ännu viktigare. Det tror jag inte alla förstår.

2011-04-04 @ 11:23:09
Postat av: Åsa

Hurra för er. Tänk vad glad en utomstående kan bli för ett sådant blogginlägg.. Hihi.

Kram

2011-04-04 @ 13:41:39
URL: http://pasenab.blogg.se/
Postat av: Sara LK

2011-04-04 @ 15:56:31
Postat av: Linda

åh,bajs bajs bajs!!! :) jag blir sååå glad för er skull... hoppas hoppas hoppas att det fortsätter såhär fint nu....

2011-04-04 @ 16:19:42
URL: http://tovemingroda.blogg.se/
Postat av: Stina

Yes! Vad kul! Vi har också varit jättenöjda med movicol. Tycker dessutom att det ger mindre biverkningar är lactulos. Av lactulos blev Adam så illamående och gasig. Jag håller tummarna för att det håller i sig med bajsningen för Noah! Kram!

2011-04-04 @ 19:15:25
URL: http://blomsterv.blogspot.com
Postat av: Maria

Jo visst blir man glad o alldeles säkert är det movicolet ! Kramar

2011-04-04 @ 19:51:14
Postat av: Johanna

Heja Noah :-) Vilken lycka med lite bajs fnissar



Håller tummarna för att det fortsätter så här!!!



Kram på er

2011-04-05 @ 16:01:18
URL: http://grynisen.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Åh va bra=)!!!! Klart du måste dela din glädje med dina läsare! Blev SKITglad för er skull då jag läste om bajset. Hoppas, hoppas, hoppas att Movicolen fortsätter att fungera fin fint!!



/Sarah

2011-04-07 @ 22:39:42
Postat av: Marika

Gud så skönt, Vet precis hur det känns. Min lilla 2 åriga dotter Gry har oxå diagnos Analatresi(lindrig).

Hon får 2 påsar Movicol om dagen, och det funkar jätte bra.



Kramar från Grys Mamma

2011-10-14 @ 09:48:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0