Publicerat: 2011-04-09 Klockan: 12:11:00

dag 12: en bild + 5 fakta om mig



1. jag är en positiv människa. jag försöker att alltid se saker utifrån lösningar istället för problem. jag ramlar ner ibland och tycker att saker är tufft. en av de bästa lösningarna för mig är då att skriva om dem. i dagboken och till viss del på bloggen. efter det ser jag saker på ett nytt sätt. eller så har jag ork att ta mig an sakerna efter det. jag tycker att det är vi som människor som är de enda som kan bestämma hur vi ska se på vårt liv, vad som än livet har att bjuda på. men självklart måste man få vara arg, förbannad, ledsen - bara man kan resa sig upp sen.

2. jag är organiserad. jag har koll. på det mesta. och oftast. jag vet vart saker och ting är. jag vet vad som ska med. jag vet när vi ska vara iväg. jag har allt planerat i mitt huvud hur det ska gå till. jag har helt enkelt koll på läget. dock kan min plan ibland vara så simpel som; det löser sig. som på resan. mycket var då; det löser sig. och det gjorde det!

3. jag älskar film. jag skulle lätt kunna se en film varje dag om tiden fanns. jag älskar att titta på film. men inte själv. jag vill dela upplevelsen med någon så vi kan prata om filmen, referera till den vid andra tillfällen och analysera tillsammans.

4. jag njuter. av livet. av noah. av att vara hemma. av att hänga med min man. av att ha nya rutiner. av att våren börjar komma. av att ha kommit igång med träningen. av att kunna kommunicera mer med noah. av att vara stödfamilj. av att vara med vänner och familj. av att sommaren kommer och vi ska vara långlediga tillsammans. av att det finns massor gulliga bebisar runt mig. jag njuter av livet. som det ter sig här och nu.

5. jag är engagerad. när något händer i mitt liv som berör mig. eller i någon annans liv som berör mig. då blir jag engagerad. på riktigt. läser på om saker och ting. ifrågasätter. hjälper till att finna lösningar. klampar in på ämnet kan man säga. på gott och ont. ibland är inte alla redo för frågor och "hjälp". men jag har så svårt att inte engagera mig då...


Kommentarer
Postat av: Therese

Som jag tidigare har sagt till dig: Vilken människa du är! Det senaste året som har gått har varit väldigt tufft för mig. Jag känner mig fortfarande av o till väldigt skör men jag vill att du ska veta att du har verkligen inspirerat mig och jag hämtar mycket kraft från dig. Genom dina sms och genom din blogg och våra träffar. Tack för att du smittar av dig en massa livsenergi. Jag är väldigt glad över att jag har fått lära känna dig. Kram T

2011-04-09 @ 12:43:58
URL: http://www.livetiludden.blogspot.com
Postat av: Maria

Ja du är en mkt positiv människa Jossan ! Såna människor behöver man ha i sitt liv - Tack för det :-)

2011-04-09 @ 16:43:47
Postat av: Milla

Titta på med nån ja och inte med nån som sover bredvid =). Du har hjärtat på rätt ställe gumman och du finns där för allt och alla. Puss

2011-04-09 @ 17:54:32
URL: http://cmillis.blogspot.com
Postat av: Sadjad och Noah

Underbar säger vi!! puss

2011-04-10 @ 08:52:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0