Publicerat: 2011-04-05 Klockan: 18:12:00

barnen som inte fanns

barnen som inte fanns, 2004. regi hirokazu koreeda.

filmen är inspirerad av en verklig händelse då en ung mamma övergav sina fyra barn i tokyo 1988.

filmen handlar just om en mamma som ger sin tolvåriga son ett uppdrag att ta hand om sina syskon i en lägenhet som bara sonen och mamman låtsas bo i. till en början går det ganska bra men fort börjar de få mer och mer problem. mamman vill hellre leva med sin nya man som inte känner till att hon har några barn. filmen visar ömhet mellan syskonen och den är både tragisk och rolig.

filmen blir aldrig lika hemsk som verkligheten. i verkligheten fann polisen två av de fyra barnen vid liv. den äldsta sonen hade haft ihjäl ett av syskonen och ett av barnen hade svultit ihjäl.

betyg 3 av 5.


Kommentarer
Postat av: Linda

usch så tragiskt....

jag skulle aldrig fixa att titta på den filmen. Sen jag blev mamma så har jag blivit mer blödig än någonsin... det går inte en kväll utan att jag gråter till någonting som går på tv... ;)

2011-04-05 @ 18:28:41
URL: http://tovemingroda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0