Publicerat: 2010-09-08 Klockan: 13:08:13

Pappas tankar...

Det var längesedan jag gjorde ett litet gästspel här.

Hur går mina tankar kring att vi har blivit en familj? jo det är helt underbart, jag visste att det skulle bli härligt att bli pappa, men inte såhär härligt. Just att jag fått bilda famillj tillsammans med Josefine gör ju saken ännu bättre. Hon är ju tamejfan helt fantastisk både som mor och fru. Jag har henne att tacka för väldigt mycket.

En av mina favoritstunder här i livet är när jag får se samspelet mellan Jossan och Noah, att få se MIN fru och MIN son ha ett sådant samspel gör så att jag smälter. Eller när Noah och jag myser och Jossan tittar på sitt nya favoritpogram och skrattar det mest underbara skratt som finns.

Hur känns det med allt runt omkring Noah då? jo det har varit och är en riktig berg och dalbana. Oftast är det höga berg men det förekommer också djupa dalar. Ovissheten att få nya eller olika besked kan vara olidlig, eller att veta att vi måste plåga Noah med stifft för hans eget bästa gör ont i både kropp och själ. Att inte veta hur framtiden för Noah kommer se ut...en sak som jag känner "berövad" på är den riktiga glädjen i samband med Noahs födelse, förstå mig rätt nu. Det var ett helt underbart ögonblick när jag fick se honom och timmen efter det. Men det som hände sedan är det jag syftar på, ingen öppning, Astird Lindgern, olika besked mm. Det var så många olika intryck och besked att jag ibland glömde bort att jag blivit papppa. När folk sa grattis blev jag förvånad till en början.  som tur va lyckades känslan och den sanna glädjen infinna sig ganska fort, särskilt när vi fick komma hem ocj leva som en "vanlig familj". Och den känslan var helt underbar.

Hur känns det nu då? jag har aldrig varit lyckligare!! att få bilda familj med min livs stora kärlek och få denna diamant till son, ja den känslan går inte att beskriva med ord...Noah och Jossan ger mig kraft, kärlek och lycka! Och att jag just blivit far till Noah, det är en gåva som inte kan bli bättre. Han är en underbar liten krabat med stor charm och massor av värme. Att just Noah blev vås son är det största som hänt mig!

Tack Jossan för att du givit mig och Noah och tack Noah för att du valde att komma till just oss! Och tack alla ni som skriver fina kommnetarer! de värmer ska ni veta. Massor!

Tack för mig...Sadjad

Kommentarer
Postat av: Josefine

nej men oh...... här loggar jag in för första gången idag och vad är det jag ser. älskling då.. tårarna rinner fortfarande och jag känner som du om just när vi fick noah. första timmen var underbar men sedan blev det ett virrvarr och man hajade till när folk sa grattis. vaddå? har jag blivit mamma.... men vi är föräldrar sadjad. åt världens underbaraste noah. åt den härligaste "lilla" krabaten i världen. att han just valde att komma till oss är häftigt och att han redan gjort oss starkare med sina fel här och där.



vi kommer bli ännu starkare när resan är över, nu är det i startgroparna och vi kämpar fortfarande. om ett par månader kommer vi ha landat i allt och då är även sonderingarna över. det du älskling. och det du noah!



älskar er mest av allt i denna värld!

2010-09-08 @ 13:37:25
URL: http://josephines.blogg.se/
Postat av: Lina

Tårarna rinner nog hos alla som läser Sadjads inlägg...

Jättefina tankar och man blir lycklig av att läsa om era känslor kring varandra och allt runtomkring!

Lycka till i framtiden!

Lina,Martin, Vincent och Charlie

2010-09-08 @ 13:45:09
URL: http://www.linarosell.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Tårarna rinner nog hos alla som läser Sadjads inlägg...

Jättefina tankar och man blir lycklig av att läsa om era känslor kring varandra och allt runtomkring!

Lycka till i framtiden!

Lina,Martin, Vincent och Charlie

2010-09-08 @ 13:46:25
Postat av: Marie

men...men...DU skriver om vilken fru du har. Jag vill vända på steken; kära nån vilken make/pappa Josephine/Noah har! Vilken kärlek!

2010-09-08 @ 14:02:16
Postat av: Maria

Men ååh så fint ! Inte bara Jossan som kan nosten att skriva i er familj ;-)

Ni är så söta ni två ! Inte konstigt att ni fått en såfin liten son :-)



Förstår absolut det där med att känna sig "berövad" på den riktiga glädjen för det kändenog jag/vi med då Alice föddes. Men när vi väl var hemma och vardags livet var igång kunde vi njuta av henne på ett helt annat sätt.

För er var ju Noah första barnet .. ett mkt efterlängtat barn .. Såklart att ni fick en orättvis start med honom ! Men en sån fin kille han är nu ! Kämpa på ! Ni har lyckats så bra hitills. Allt går om man hjälps åt och stöttar varandra !



Kram till er alla tre !

2010-09-08 @ 15:19:03
Postat av: M igen !

Som kan KONSTEN att skriva ska det stå !!! :-)

2010-09-08 @ 15:19:56
Postat av: PB

Vilket fint inlägg Sadde!! Ni är en superfin familj!!!

2010-09-08 @ 15:46:01
URL: http://vitvaarkarlek.blogg.se/
Postat av: Ullis

Jättefint inlägga Sadde, verkligen. Ni är så söta alla tre. Massor av kramar till tre av de starkaste människor jag mött.

2010-09-08 @ 17:45:35
Postat av: Heni

Älskade son, du gör mig till en stolt mor. Du har förstått det svåraste i livet, Äkta Kärlek. Jag blir varm i hjärtat när jag läser dina rader. Du och min älskade aros är hjorda för varandra. Och Noah har fått världens bästa föräldrar eftersom han är världens bästa Noah själv. Jag gråter men av glädje och lycka. Älskar er

Heni

2010-09-08 @ 19:31:01
Postat av: Milla

Att ni två föll för varandra är inte så konstigt även om det tog lite tid =). Ni passar varandra därför att ni ser varandras för vem ni är med både de positiva delarna och de negativa men framförallt passar ni för att ni delar en otrolig kärlek för varandra och nu även för Noah. Jag vet inte om jag säger det här tillräckligt ofta men Noah kunde verkligen inte ha hamnat hos bättre föräldrar. Ni har en lång resa framför er med mycket mycket jobbigt men även mycket mycket positivt och när jag träffar er så är det alltid det positiva som ni plockar fram och när ni tittar på Noah är det bara kärlek som lyser i era ögon och aldrig tänk om. Visst hade livet varit lättare om Noah hade varit "frisk" och det finns nog ingen som inte skulle önska det men om det var det som gällde för att ni skulle få Noah så tror jag ändå att ni i slutändan har haft en otrolig tur för ni har en underbar,gullig, söt och snäll Noah som har fått två underbara, snygga, duktiga och kärleksfulla föräldrar som kommer att vända tillbaka och tacka er för att ni hjälpte honom under de tuffa år som kommer och för att han fick just komma till er. Älskar er båda så otroligt mycket och det går inte en dag utan att jag är otroligt stolt över att få kalla mig er vän och er sons gudmor. Puss på er!

2010-09-08 @ 20:29:44
URL: http://camilla.myrberg.me
Postat av: Malin

Åhh, ni är helt otroliga båda två!! Är så enormt glad över att även mina barn fått växa upp och tillbringat sina första viktiga år med bådas ert inflytande. Underbart!!

Önskar er allt gott i framtiden, alla tre!

2010-09-08 @ 21:54:06
Postat av: Josefine

även om detta var saddes inlägg så vill jag tacka er alla för de oerhört fina kommentarerna!!

2010-09-08 @ 22:13:54
URL: http://josephines.blogg.se/
Postat av: Anonym

vackert! Kul att äntligen få träffa er idag om det så bara var en kortis!

2010-09-09 @ 13:10:55
URL: http://thesteinerwife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0