Publicerat: 2010-10-18 Klockan: 11:02:40

1 år

det är sant.

1 år kvar.

det kan vara så pass lite kvar. är 1 år lite? det beror såklart på sammanhanget. i detta sammanhang så är 1 år väldigt lite. säg att jag skulle få vänta i 1 år för att få besked angående ett läkarsvar så skulle det vara extremt lång tid.

men idag kan det vara 1 år kvar tills noah ska börja på förskolan "på riktigt". det vill säga efter sin inskolning. men man kan ju faktiskt få ångest för mindre.

om nu noah utvecklas som "normalt" och allt går som det ska så ska han börja på förskolan om 1 år.

så var det med det. det innebär att jag ska börja arbeta om 10 månader. nej nu tycker jag att vi tänker på något annat!

1 år! det är ofantligt lång tid! vi kommer få uppleva en höst, en vinter, en jul, en vår, en utlandsresa, noahs 1-årsdag, en sommar och en ny höst innan det är dags.vi kommer hinna busa, leka, läsa böcker, äta mat, sova, gå promenader, åka till kolmården, hänga med e, umgås med vänner och familj, mysa och bara vara.

vi kommer få se noah utan påse och noah kommer tycka att det är märkligt att inte ha en påse att ständigt dra i (pust vad skönt!).

det är massor av tid kvar. tid att ta tillvara på. nu vaknar min son! nu ska jag gå och ta tillvara på tiden med honom!


Kommentarer
Postat av: Ullis

Precis så ska du tänka som nedre delen av inlägget. Ni kommer hinna göra så mycket bra och kul! Vilken bra och levande bild föresten! Kramar till er=)

2010-10-18 @ 11:43:12
Postat av: Lena

Vad lika de är! Far & son. Tiden går fort, på både gott och ont. Många många gånger har jag velat stanna tiden och frysa ögonblick med min dotter. Men man får spara dom i hjärtat och njuta av att se dom växa och utvecklas. KRAM

2010-10-18 @ 12:09:30
Postat av: Maria

Ja ett år går så fort ! Njuuuut !

Kolmården ... ihop med oss kanske i vår/sommar ? Vore hur mysigt som helst ju :-)



kramar !!

2010-10-18 @ 12:38:24
Postat av: Josefine

ullis - ja lite positivitet såhär på en måndag!

lena - man får bunkra minnen precis somm du säger.

maria - ja gärna! tror nog albin med familj vill hänga på då med!

2010-10-18 @ 13:00:06
URL: http://josephines.blogg.se/
Postat av: PB

Som du tänker nu tänkte jag när jag var hemma med Alva. Det känns dumt att tänka på att tiden man har som mammaledig en gång tar slut. Bättre att tänka på allt skoj man ska göra :)

2010-10-18 @ 14:04:06
Postat av: Sara

Jag kan inte heller fatta att jag ska börja jobba om 10 månader, vill att den här tiden hemma med E aldrig ska ta slut!! Men när man räknar upp allt man ska hinna göra tills dess så känns det långt nog :) Jättefin bild!

2010-10-18 @ 15:42:17
Postat av: linda Liljeblad

vilken underbar bild! Saddes uttryck är så kul / fint / lyckligt!

2010-10-19 @ 08:09:57
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0