Publicerat: 2010-03-22 Klockan: 15:20:13

the orphan och alice i underlandet

the orphan, 2009. regi jaume collet-serra.

ojoj. filmen smyger sig på dig och trappas upp mer och mer. filmen handlar om ett par som väntar sitt tredje barn. när de förlorar det barnet i magen så bestämmer de sig för att adoptera ett föräldralöst barn som de kan ge sin kärlek till. de väljer ester.

ester är inte som andra barn. ester är mycket intelligent, välartikulerad och väluppfostrad. till ytan. vad som döljer sin under märker vi ganska fort även om esters nya föräldrar inte snappar upp det lika fort. ester sätter snabbt skräck i hennes syskon. 

filmen är riktigt bra och ester är lysande. filmens betyg höjs även av det slut som filmen bjuder på. det är dock alldeles för stort för att avslöjas här. filmen engagerar och jag skrek mig hes ett tag på skådespelarna....
 
betyg 4 av 5.



alice i underlandet, 2010. regi tim burton.

min första film i 3 d och det var inte en besvikelse. filmen fick ett ofantligt djup och vid flertalet tillfällen så duckade jag då det kändes som saker kom kastade rätt på mig. dock vande man sig ganska fort med själva djupet som filmen fick.

i den här filmen är det rätt skådespelare på rätt plats. karaktärerna är underbara och sagan är oerhört vacker att få följa.

denna gång är det 19-åriga alice som återigen ramlar ner i samma hål som hon gjorde som barn. hon har haft en återkommande dröm under många år men just sett det som en dröm. nu finner hon tillslut att drömmen var verklighet.

i detta land kan i stort sett allt hända. precis så som det ska vara i en saga!

betyg 4 av 5.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0