Publicerat: 2010-12-02 Klockan: 12:41:00

nu vill jag sjunga dig milda sånger

nu vill jag sjunga dig milda sånger av linda olsson. boken är utgiven år 2007.

boken handlar om två för varandra okända kvinnor som knyter band med varandra. de blir grannar då viktoria flyttar in till en enslig stuga i dalarna. hon vill ha ensamhet efter sin personliga tragedi. det finns ett hus bredvid där den gamla kvinnan astrid bor. de får vartefter ett starkt band till varandra.

boken är till en början lågmäld och berättas i ett väldigt långsamt tempo. men snart så märker man en oerhörd kraft i boken. boken handlar om kärlek, förluster, sorg och den totala vänskapen.

varm och vacker bok.

betyg 4 av 5.


Kommentarer
Postat av: Therese

Låter som en bok som jag skulle gilla.

Skriver upp den på min "läsa - Lista".

Läser just nu en bok som heter Filmklubben. Har du läst den?

Skriver en snutt om den på bloggen snart.

Handlar om en kille som hoppar av skolan och pappan säger att det är ok ifall han går med på att se tre filmer med honom i veckan. Pappan väljer filmer.

De går igenom alla storfilmer.

Kram Therese

2010-12-02 @ 17:34:44
URL: http://www.livetiludden.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0