Publicerat: 2010-12-01 Klockan: 21:34:00

Day 13 – This week

denna vecka.. jag tar den som komma skall med start idag!

1/12 - idag har vi gått en promenad till tina och leah för en härlig träff med erika och maja också. de andra 4 hade förhinder. vi fick god lunch och snackade en massa!! förbi centrum och hämta ut paket - tacka vet jag internet för alla julklappar! sen har hela familjen badat och haft tacosmys framför tv´n.

2/12 - imorgon hoppar noah och jag över massagen. vågar inte riskera att han ska bli sjuk nu inför op. på em ska vi till ViN och träffa noahs barnläkare. för en vanlig standardkontroll. på kvällen blir det träning för mig.

3/12 - när sadde slutar jobbet åker jag till maxi för att handla de sista julklapparna. familjen wahlstedt kommer hit på kvällen och ska få middag a lá sadjad samt idolhäng. *heja jay*

4/12 - ludwig ska döpas och noah får hänga hos mormor och morfar då för att ej träffa ngn som ev är sjuk! sen ska vi börja packa lite inför sjukhusveckan, tvätta och småstyra.

5/12 - packa, städa, ta fram julsaker, ta fram storlek 74 i kläderna till noah. sedan blir det speleftermiddag/kväll hos myrbergs.

6/12 - upp tidigt och iväg till stockholm. dagen kommer gå åt till inskrivning, samtal med ansvarig sjuksköterska, läkare samt narkosläkare. undersökning av noah. förklaring från kirurg. ev. besök från tarmterapin. provtagning och insättning av infart på noah. sista målet intas på natten sedan fasta för noah. besök från farmor, faster och kanske jonas.

7/12 - operationsdagen. sysselsätta hungrig pojke. söva noah. vånda och ännu mera vånda. sadjad får säga godnatt och ledsen mamma väntar utanför. stora kramen och sedan några hemska timmar. efter det blir det många timmar vid uppvaket. en nyfiken titt på magen utan stomi!! hejdå stomi! inga besök denna dag. av erfarenhet pallar man inte det denna dag. man vet aldrig vad som händer efter op. sist var det katetermissödet... :(

8/12 - ja nu blev det onsdag till onsdag jag skrev om! dagen efter op är alltid "intressant". hur är noah? äter han? är han trött? har han ont? herregud ja! vi ska ju byta bajsblöjor!!! wihii! besök av farmor, faster, kanske jonas och ev. maria med familj!

bilder från två av de tre tidigare besöken på astrid lindgrens barnsjukhus.


Kommentarer
Postat av: Anna Eriksson

Tänk! Snart är den borta o ni har tagit ett jättesteg!

Är glad för er skull!



.... fortsatte med ett jätteinlägg men deletade det... blev mest massa babbel... känslorna tar över... säger KRAM istället - allt kommer gå kanonbra!

2010-12-01 @ 22:25:54
URL: http://mrsannaeriksson.blogspot.com/
Postat av: Lina,Martin,Vincent&Charlie

Vi önskar er lycka och styrka under den kommande veckan och allt därefter!

2010-12-02 @ 07:21:11
URL: http://www.linarosell.bloggplatsen.se
Postat av: Maria

Ni gör mkt klokt i att hålla er borta från andra barn just nu, likaså köpcentrum etc. Man vet aldrig vem som går med en infektion i kroppen och just nu är det så mkt förkylningar i omlopp. Ser fram emot att träffa er igen .. Jag hoppas vi kan få till det ! Bättre liten stund än ingen stund alls. Kramar !

2010-12-02 @ 08:04:37
Postat av: Therese

Hej!



Hoppas jag inte satte för mycket griller i huvudet på dig med mina "uppmanande SMS".

Usch kände mig lite dum efteråt.

Men bryr mig bara. Om er och om lilla Noah.

Hoppas verkligen att OP blir av nästa vecka.

Måste säga att det är jättekul att följa denna utmaning.

Du skriver som vanligt väldigt bra.



Stor kram till er.

2010-12-02 @ 11:05:11
URL: http://www.livetiludden.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0