Publicerat: 2010-12-31 Klockan: 13:11:00

årskrönika 2010

årets årskrönika är lite mer kortfattad än gångna års. lite mer modern..

Januari 2010

Månadens höjdpunkt:
När jag kände de första sparkarna i magen och när sedan Sadde kände dem!
Månadens sorg: Årsdagen för Michele.. 4 år sedan. Tankar.
Månadens roligaste: Att vara råttvakt till 4 illbattingar vid namn Lars, Lillskit,k Arvid och Klas när Jools o Pox var i Thailand.
Månadens waw: Ultraljudet som vi gjorde den 15/1. Att få se Skrutten ligga och svälja fostervatten och "titta" på oss. Det var verkligen WAW!
Månadens familjestund: Elskola hemma hos oss efter ett par dagar mystiska händelser med elen;)
Månadens vänskapsträff: Matildas 1-årskalas! Fullsmockat med vänner och mys!
Månadens tanke: Oroligheter när jag inte kände Skrutten lika mycket som jag gjorde vissa dagar.. Tänk om något gått fel.......
Månadens film: Whatever works
Månadens bild:



Februari 2010

Månadens höjdpunkt:
Vår Parisresa där vi också firade Sadjads födelsedag samt alla hjärtans dag.
Månadens sorg: Månadens räkningar.
Månadens roligaste: Började med inköp till Skrutten. Längtan!
Månadens waw: Jag kunde känna hur Skrutten hickade!
Månadens familjestund: Åkte till Linköping o tittade på LHC med ungarna!
Månadens vänskapsträff: Kalas för Sadde hemma hos oss.
Månadens tanke: Hur Skrutten hade det i livmodern. Att Skrutten började bli "självständig" och skulle till och med klara sig utanför livmodern.
Månadens film: An Imaginarium of Dr Parnasuss.
Månadens bild:



Mars 2010

Månadens höjdpunkt:
Pink Ladies hemma hos mig. En kväll full med skratt!
Månadens sorg: Var magsjuk samtidigt som vattnet var avstängt i lägenheten.............
Månadens roligaste: Köpte en bil!
Månadens waw: Var på 3D bio för första gången! Alice i Underlandet med syrran.
Månadens familjestund: När mamma, syrran o jag åkte på spa till Villa Fridhem.
Månadens vänskapsträff: Desperete hemma hos Milla där vi fick bröllopsinbjudningar av Karin till deras hemliga bröllop!!
Månadens tanke: Hur budgeten ska se ut framöver. (med resultatet i hand så gick det strålande!)
Månadens film: Crossing Over.
Månadens bild:



April 2010

Månadens höjdpunkt:
Premiären på Halvars!
Månadens sorg: När Rafael klantade sig så att United fick däng av Bayen i CL.
Månadens roligaste: Fixade klart hela barnrummet efter inköp på IKEA och hjälp av mamma, pappa, Myrbergs och Wahlstedts. TACK!
Månadens waw: Skrutten har vänt på sig! Det närmar sig med stormsteg!
Månadens familjestund: Sadde och jag hade ungarna en helg och hittade på en massa kul!
Månadens vänskapsträff: LUST dagen som Jecka, Josefine och jag anordnade.
Månadens tanke: Det är skrämmande - men när jag läser mina anteckningar så står det exakt såhär; "Har en rädsla och känsla av att något ska vara fel med Skrutt. Usch. Det vill jag inte. Klart vi kommer acceptera det, men jag vill inte. Skrutt kom du en dag och var helst frisk och kry". Nu i efterhand säger jag bara en sak - GALET! Men Skrutt visade sig vara världens bästa Noah så vad gör väl det.
Månadens film: Mammut.
Månadens bild:



Maj 2010

Månadens höjdpunkt:
Sadjads och min lyxdag!
Månadens sorg: Började få galet ont i kroppen. Tung och värkande. Så ont i fötterna att det var svårt att stå upp.
Månadens roligaste: När Sadde poserade som nakenmodell på en möhippa efter att blivit inringd akut!
Månadens waw: Den dagen jag kunde räkna ner jobbet med en vecka.. Sen en "ledighet" på mer än 14 månader.
Månadens familjestund: Mitt 30-årsfirande!
Månadens vänskapsträff: Grillmiddag hemma hos familjen Johansson/Henriksen.
Månadens tanke: Har jag slutfört allt på jobbet? Har jag förberett allt till Jenny?
Månadens film: The Commitments.
Månadens bild:



http://annasphotography.blogg.se/

Juni 2010

Månadens höjdpunkt:
Den 16/6 kl. 17.24 då Skutten valde att komma ut!!
Månadens sorg: Att vi fick lämna Noah till NEO för att sova ensamma på BB timmar efter Noah fötts. Dagarna efteråt på ALB och att Noah föddes med VACTERL.
Månadens roligaste: Att vi äntligen blev en familj!!
Månadens waw: När vattnet gick och jag insåg att det var igång.
Månadens familjestund: Första timmen i förlossningsrummet. När det bara var vi tre och det bara var lycka!
Månadens vänskapsträff: Alla vänner som kom för att besöka oss och Noah. Eller ska jag skriva Noah och oss...
Månadens tanke: Kommer vi fixa allt? Kommer Noah att klara allt? Varför hände detta? De flesta tankarna handlade om Noah och sjukhustiden.
Månadens film: Sex and the city 2 - men mest för att det nästan var den enda film vi såg i juni.
Månadens bild:



Juli 2010

Månadens höjdpunkt:
När vi flyttade ut till landet och landade där.
Månadens sorg: Att lära sig stomin. Uppgivenheten vid de första läckagen. Försäkringskassan. Rev upp våra intyg samt jobb inför vårdbidrag.
Månadens roligaste: Att få tillbringa sommaren tillsammans med min man och min son.
Månadens waw: Noahs första leende!
Månadens familjestund: Sommaren på landet.
Månadens vänskapsträff: Osses 30-årsfirande!!
Månadens tanke: Är det såhär det kommer bli?? Läkarremisser hit och dit? Telefonsamtal till tarmterapin?
Månadens film: Revolutionary Road
Månadens bild:




Augusti 2010

Månadens höjdpunkt:
Conny & Karins bröllop!
Månadens sorg: Katetermissödet efter den andra operationen.
Månadens roligaste: Sadjad tog körkort efter ett par månaders slit.
Månadens waw: Att festa "loss" på Chrickas 30-årsfest.
Månadens familjestund: Grillmiddag hemma hos Farhad!
Månadens vänskapsträff: Träffen på VACTERL-lägret i Mullsjö. Fantastiska människor.
Månadens tanke: Orostankar inför sonderingen men även förberedelser inför det.
Månadens film: Soroya M.
Månadens bild:



September 2010

Månadens höjdpunkt:
Att jag lite smått började komma in i lunken att vara mammaledig. Nu var det inte kontakt med sjukhus dagligen längre. Det kunde till och med dröja en vecka mellan kontakterna!
Månadens sorg: Den 14/9. Dagen då Noah sonderades 3 ggr på ca 2,5 timme. Lilla gossen var alldeles till sig. Följande 3 veckor kvar tuffa men sen blev det lättare och lättare. Idag gör vi det utan att Noah ens reagerar.
Månadens roligaste: Jag började träna på World Class igen.
Månadens waw: Efter svårigheter kommer reflektion och jag blev tagen av all omtanke vi fått de senaste månaderna. Meddelanden, nallebud, supermansmycken, ljus, blommor, samtal, mail och kramar.. Tack!
Månadens familjestund: På sjukhuset när Bahareh, Heni & mamma kom och hälsade på.
Månadens vänskapsträff: Möte med 3/4 av Luddingsbogänget. Värme.
Månadens tanke: Noah är så underbar, så tapper och så tålig. Han känns så trygg i sig själv - redan! Underbar känsla.
Månadens film: Inception.
Månadens bild:



Oktober 2010

Månadens höjdpunkt:
När vi var på IKEA och Noah helt plötsligt hade bajs i blöjan för första gången!! Trots att han hade påsen kvar. Vägen fungerade!
Månadens sorg: Besöket hos ortopeden i Linköping när vi insåg att det kommer bli op framöver för Noah.
Månadens roligaste: Att NFF gick upp till femman.
Månadens waw: Att vi fick en fjärdedels vårdbidrag beviljat från försäkringskassan. En liten upprättelse.
Månadens familjestund: Besök från släkten i Iran.
Månadens vänskapsträff: Våra härliga onsdagar då vi är 5 mammor med de små som ses!
Månadens tanke: Att jag är så lyckligt lottad som har en sån underbar man och en sån underbar son.
Månadens film: 2 Days in Paris.
Månadens bild:



November 2010

Månadens höjdpunkt:
Helkroppsmassagen!!
Månadens sorg: Sabla hjärtultraljud som visade på fler dåliga nyheter. Det var redan tillräckligt.
Månadens roligaste: Blockbusterfesten!
Månadens waw: Äntligen började jag gå ner mer i vikt och kunde ha på mig lite av mina gamla byxor. Nu är det ca 4-5 kg kvar.. De tar vi nästa år!
Månadens familjestund: Alla gånger mamma hjälpte till med Noah när vi var på sjukhuset, jag var hos naprapaten eller på vårdcentralen.
Månadens vänskapsträff: Spelkvällen hos Myrbergs.
Månadens tanke: Snart kommer vi få träffa Noah utan påse på magen!! Längtan!
Månadens film: I rymden finns inga känslor.
Månadens bild:



December 2010

Månadens höjdpunkt:
Noahs första julaftonsmorgon med en massa mys!
Månadens sorg: Vetskapen om att Amanda inte klarade kampen mot sin cancer.
Månadens roligaste: Att Sadjad var ledig så länge tillsammans med oss (och fortsätter vara inpå nya året!)
Månadens waw: Att få se Noahs mage utan påsen.
Månadens familjestund: Syrrans kalas samt de 2 julfiranden vi haft.
Månadens vänskapsträff: Noahs välkomstfest med alla vänner och familj!
Månadens tanke: Hur Noahs liv kommer bli med magen. Hur beroende han kommer vara av hjälpmedel.
Månadens film: Memento.
Månadens bild:



Det var mitt år 2010. Ett helt fantastiskt år. Det bästa året någonsin. Sorgeämnena har givetvis handlad om tråkigheterna kring Noah. De finns där vilande bredvid oss hela tiden och ibland förstärks de. Glädjeämnena är så många fler!

 

Jag har haft det bästa året någonsin och ser fram mot ett 2011 med 7,5 månad föräldraledighet, en utlandsresa till Teneriffa, Sadjads 30-årsfest, Walles 40-årsfest, en underbar sommar på landet, roliga träffar med vänner, Noahs 1-årskalas, Iron Maiden konsert, nya tatueringar, The Arks sista spelning, spaövernattning med Stina & Charlotte och kanske en fotbollsresa till England.


Kommentarer
Postat av: Ullis

Gott Nytt År till er! Gick in och väntade mig en riktigt lång årkrönika som vanligt så jag blev lite överraskad=) men det var bra...ha nu en riktigt bra dag. Kram till er.

2010-12-31 @ 13:30:21
Postat av: Milla

Vilket häftigt år det har varit och trots allt ett riktigt underbart år. Ser fram emot att få fira in det nya året med er ikväll. Puss puss

2010-12-31 @ 13:30:53
URL: http://cmillis.blogspot.com
Postat av: Johanna

GOTT NYTT ÅR!

2010-12-31 @ 15:24:55
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Maria

GOTT NYTT ÅR ! Har bara känt dig minbdre än halva året men det har varit ett trevligt halvår :-)

2010-12-31 @ 15:50:16
Postat av: Johanna

GOTT NYTT ÅR!!!! Hoppas ni får en fin kväll! KRAM

2010-12-31 @ 16:18:24
URL: http://grynisen.bloggplatsen.se
Postat av: Lady S

Gott nytt år! Önskar er en toppen kväll och ett fantastiskt 2011!

Kram

2010-12-31 @ 18:49:53
URL: http://ladysgrynet.blogspot.com
Postat av: jessicassica

Alltid roligt läsa =) go fortsättning

2011-01-04 @ 19:01:47
URL: http://jezziee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0