Publicerat: 2009-09-19 Klockan: 21:26:56

flickan som lekte med elden

hemkommen från bio.

såg på den efterlängtade nummer 2 i milleniumtriologin; flickan som lekte med elden, 2009.

jag tyckte filmen var riktigt bra. i denna film får man mer svar på varför lisbeth agerar som hon gör. nu har jag ju läst alla tre böckerna så jag är redan lite färgad av dem. men film nummer 1 är bäst än så länge rent filmmässigt och egentligen storyn. men film nummer 2 är mer spännande och mer lisbeth. och det är just lisbeth som jag gillar! störtcool tjej som troligtvis har as. något också stieg larsson skriver lite diffust om men som de än så länge valt att ej ta med i filmserien.

skön thrillerrulle på svenska!

betyg 4,5 av 5. mycket pga av att jag läst boken.


Kommentarer
Postat av: PB

Vi ska se den på torsdag. LÄNGTAR!!

2009-09-20 @ 11:06:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0