Publicerat: 2009-10-27 Klockan: 17:48:39

bröllopsfotografen

nu har jag fått min present av familjen myrberg! milla bjöd mig på middag på asti, bio och en massa snacks. då snackar jag en massa snacks. vi pratar om tjejen som inte kan köpa mindre än ett kg godis!

vi såg bröllopsfotografen, 2009. regi ulf malmros.

det var en film om "kampen" mellan värmlänningarna och stockholmarna. överklassen och de som fått kämpa sig till varje krona. och sedan balansen att försöka finna sin plats mellan dessa grupperingar. vi får följa värmlänningen robin som flyttar till stockholm av en slump för att finna lyckan inom foto.

det är en film som behandlar många känslor i samma film. avund, glädje, sorg, drömmar, ilska, kärlek och fördomar.

en betydligt djupare film än vad jag först trodde och såhär med eftertanke får filmen en större inverkan än när jag klev ur biosalongen. den berörde och jag hade en klump av nervositet i magen under långa stunder i filmen.

betyg 4 av 5.


Kommentarer
Postat av: Clara

Jag har oxå vart och sett den, tyckte den var bra!

2009-10-27 @ 20:37:27
URL: http://clarahartmann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0