Publicerat: 2009-05-12 Klockan: 15:49:22

trivselkilon

hur kan man uttrycka det som trivselkilon när man gått upp några kilon? jo för att det ofta tas i mun i samband med att man är kär och har myst till det lite extra. jag har dock fått något extra kilo nu och det är kanske ett trivselkilo? visst är jag kär men i mitt fall handlar det nog mer om dålig karaktär.

så från och med måndag....

inget onyttigt i veckorna
ingen läsk i veckorna
onyttigt är tillåtet fredag, lördag o söndag
då får jag dock inte svulla hur jag vill - med förnuft (haha.. vem försöker jag lura?)
situps varje dag
motion!

eh... ja det är alltså en plan som ser ut som den jag brukar leva efter bara att jag varit lite väl slapp i över en månad vilket gett något "trivselkilo". otrivselkilo...... som resulterat i för tajta byxor runt midjan o rumpan.

men undantag blir det vid kalas o bjudningar. det ska kunna vara ett sunt levnadssätt och inget straff. så jag gissar att undantagen kan bli mer regel än just undantag. det återstår att se. då får jag öka på träningen!

så nu vet ni. nu måste jag hålla det när ni vet!

Kommentarer
Postat av: Annie

Jag tror man kallar det trivselkilon bara för att man inte ska få för dåligt samvete..=)

2009-05-12 @ 19:38:48
URL: http://allaflickor.blogg.se/
Postat av: anna

Dina trivselkilon syns då inte, ändå om det skulle va 10 kg :-)

2009-05-12 @ 20:09:26
URL: http://annaikvarnberget.blogg.se/
Postat av: Ullis

Det där kanske man skulle haka på så man blir av med sina koffeinovanar. =)kramkram

2009-05-12 @ 21:15:33
URL: http://plastictrash.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Det låter bra Jossan..Man kanske kan få bidra med en prommenad snart..?? :)

2009-05-13 @ 09:47:32
Postat av: Rasmus

Såg du Eurovision igår. Bidrag nummer 2...Tjeckien...det var extremt likt SADDE!

2009-05-13 @ 21:29:41
Postat av: Josefine

haha.. ja jag såg lite i tillbakablicken o såg likheter. även till saddes kusin adel om du sett honom. sen gjorde det väl inte saken bättre att han sprang o hoppade o fulade sig som sadde brukar göra oxå...!

2009-05-13 @ 22:45:04
URL: http://josephines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0