Publicerat: 2009-02-14 Klockan: 23:44:42

jag och min partner

Josefine och Sadjad

En liten lista jag snodde från Annie

Jag & min partner:

Vad heter ni? Josefine Karin Spalle och Sadjad Mofarah Azari

Har ni några smeknamn på varandra? Älskling, gumman, gorg, gadjad, sadde, jossan, jossá, koshtimatch

Hur träffades ni? 
Det är ju en tolkningsfråga då vi känt till varandra sen vi gick på mellanstadiet men i seriöst tycke genom jobbet

Hur länge har ni varit tillsammans?
2 år och 2 månader

Är ni förlovade?
Ja, och gifta!

Bor ni ihop? Ja

Har ni barn? Nej

Har båda körkort? Nej, bara jag.

Kommer du ihåg er första kyss? Ja

Vem sa "Jag älskar dig" först? Det var nog jag men vi hade varit nära flera gånger båda två.. orden tycker om dig blev snabbt för fjuttiga

Vem är äldst? Jag

Vilka stjärntecken är ni? Jag är tvilling/kräfta och Sadjad vattuman

Vem fyller först på året? Sadjad

Vem är längst? Jag, 173 cm

Vem sjunger bäst? Jag även om inte det säger speciellt mycket... jag har kvar ditt svar annie...

Håller ni i handen på stan? Oftast

Kände ni varann innan ni blev ihop? Ja absolut. Redan från mellanstadiet visste vi vilka vi var och sedan så var min dåvarande pojkvän nära vän med Sadjad. Ett par år senare träffades vi på samma jobb och arbetade ihop i flera år innan vi upptäckte varandra med nya ögon.

Vad har ni gemensamt? Hemmakvällar, kompisar, värderingar, vår ärlighet och filmintresse

Blev du kär i första ögonkastet? Nej

Har ni någon speciell låt? Ja, Av längtan till dig, Den bästa dagen i mitt liv mm

Har ni några "fri kort"? Nej!

Har ni stora framtidsplaner? Eftersom vi bor ihop, är förlovade och gifta samt redan åkt på olika semestrar ihop så står nog barn näst på listan! Men när får vi se.

Har ni gråtit i varandras armar? Nja, mest jag som är känslomässig, Sadjad visar känslor men mest glada.

Har ni varit utomlands tillammans? Ja i Grekland och Egypten. Snart även England och Spanien.

Vilket är ert bästa minne? Giftemålet den 17/12 2008 utan tvekan

Vem lagar bäst mat? Det är en jämn match men eftersom Sadde oftast lagar mat så får jag nog skriva honom så att han fortsätter;)

Vad gör ni en vanlig vardagskväll? Tränar, träffar vänner, äter mat och softar i soffan

Ger ni alltid varandra en puss när ni ses? Ja oftast1

Bodde ni långt ifrån varandra när ni träffades första gången? Nej

Blir du lätt svartsjuk? Nej men jag kan bli det ibland.

Ringer eller SMS:ar ni mest? Mest sms

Brukar nån av er prata i sömnen? Jag pratar och Sadjad snarkar. Skillnaden är att Sadjad låter mig prata men när han snarkar får han en armbåge i revbenen. Jag får panik när folk snarkar... Ja du annie jag bytte bara ut namnen där ;)



Ikväll har vi varit på durken och det var riktigt mysigt. vi har även insett att vår bröllopsfest är om exakt en och en halv månad vilket innebär att vi behöver lägga på ett kol angående program, bilder och sådant pyssel. men det ger sig efter tisdagens rundtur till tjocka kocken så vi får se lokalen ännu en gång. eller jag, milla o matilda + kameran!

Kommentarer
Postat av: Linda

Allt är kalas..:) hoppas allt är bra med er med..men det tror jag nog;) Brukar ju kika in o läsa lite:) Puss

2009-02-15 @ 13:09:26
URL: http://lindisk.blogg.se/
Postat av: johanna

du har en utmaning i min blogg =)

2009-02-15 @ 13:16:55
URL: http://misseverything.blogg.se/
Postat av: Sadjad

Jag lagar MER men du lagar GODAST. Puss

2009-02-15 @ 14:12:23
Postat av: Annie

Haha, så ni har samma "problem" med snarkningar..=) Hoppas Desperatedagen var mysig! Puss

2009-02-15 @ 19:59:31
URL: http://allaflickor.blogg.se/
Postat av: jessicaa

hi hi rolig utmaning skoj att läsa verkar som ni haft en bra helg skoj

2009-02-16 @ 10:22:34
URL: http://jezziee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0