Publicerat: 2009-12-01 Klockan: 20:45:20

9.000.000

var det ngn mer som såg faddergalan igår?

det snurrade på med siffror i bakgrunden tills det stannade på 9.000.000. under tiden tänkte jag att nej det kan inte vara pengar de samlat in eftersom att de ej kan mäta fadderskap i denna summa.

siffran var inte heller om pengar utan det handlade om 9 miljoner barn som dör i världen innan de fyllt 5 år.

fy.

men.

ponera att dessa skulle överleva? jag vet att det låter fruktansvärt. sjukt jävla fruktanvärt. men vad skulle världen då ha för resurser att ta hand om dessa barn. i framtiden.

i en drömvärld räcker vaccin, rent vatten, mat, bra hygien och ett boende till alla. men nu finns inte denna drömvärld. och absolut inte där dessa 9 miljoner dör.

självklart vill jag att dessa små också ska få överleva. men inte bara överleva för att leva i misär utan överleva till ett värdigt och friskt liv.

värt en tanke.

nu vet jag att plan jobbar just med att sätta in resurserna där. så en vacker dag kanske det inte bara är en drömvärld utan en sann värld.

Kommentarer
Postat av: Johanna

usch vad hemskt att det är så många.... :(

2009-12-01 @ 21:12:12
URL: http://misseverything.blogg.se/
Postat av: jessica

jag håller me fy tusan så hemskt såg de med lite bakgrunden. håller med absolut värt pengar och tanke

2009-12-02 @ 18:04:44
URL: http://jezziee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0