Publicerat: 2008-03-02 Klockan: 13:33:19

underbar morgon

denna helg har varit helt fantastisk. jag känner mig så lugn och avslappnad. tankfull och belåten. det har varit en helg både i gårdagens tecken men också om morgondagen. främst av allt har helgen handlat om nuet.

fredagens vardagshandling på maxi tog en plötslig vändning när jag plötsligt såg michele där. det är sant. jag frös till. tårarna började rinna utan att jag kunde styra mina impulser. det tog några sekunder innan jag sansade mig. hon stod där. någon meter från mig vid grönsaksdisken. hon måste ha tyckt att jag var mycket underlig. jag kunde inte flytta min blick från henne. hur skulle jag kunna det, michele var ju där. såsom hon kanske skulle ha sett ut idag. det korta håret i slingor. de gråa mysbyxorna. den söta näsan. den lite ifrågasättande blicken. det var michele. till och med sadjad som mest upplevt michele från foton såg henne. så helgen började med gårdagen.

helgen har varit mer om gårdagen då jag har ett helt fantastiskt fotoprogram i datorn som tar bort röda ögon. så jag har gått tillbaks och gjort gamla favoritbilder finare. då har jag stött på en del gamla minnen. bland annat vår gemensamma pargaresa. jag kan nog återigen se dessa bilder utan att grubbla. utan att må dåligt. utan att nu faktiskt minnas de positiva sakerna. även att den resan var ett stort grubblande i sig både för mig och pierre. så jag jag ändå glädjas åt det roliga på en annan nivå nu. det känns skönt.

jag sa att helgen även handlat om morgondagen. alltså det som komma skall. ja och det är väl alldeles underbart att återigen tro på livet. att känna en genuin kärlek och känna glädje inför framtiden. inte tvivel. att se sin andra hälft framför sig och tillsammans prata om ämnen som kommer att beröra vår morgondag. underbart.

men framför allt har helgen bestått av nuet. denna morgon har varit en underbar morgon. jag vaknade strax efter 9 och låg kvar i sängen i ca 3 timmar. bredvid min sovande andra hälft. när han vaknat upp började vi prata om allt. om filosofiska och existentiella frågor. vissa frågor och tankar har vi berört tidigare. men långt ifrån alla. det är spännande att prata om sådana saker som det inte finns givna svar på. utan sådant som man får göra egna tolkningar av. ta erfarenheter och tankar från sin egen referensram. bilda sin egen uppfattning och sedan förmedla den. se hur den andra reagerar. sedan få ta sig till den andres tankar och bilda sig en uppfattning om det. det bildas ett alldeles särskilt djup då. ett djup som jag uppskattar och vörnar om.

vi har levt i nuet, gjort vad vi har velat. både tillsammans och var och en för sig. en skön lunk. men om några timmar ska denna lunk avbrytas av ett intensivt boxpass. vad fan har jag gett mig in på? en söndageftermiddag. jag som alltid resonerat att söndagar är min lilla vilodag. där ser du syrran vad jag ställer upp så du ska få till din teknik lite mer till kommande combatpass!

nu när jag har varit så öppensinnad om mitt gånga liv så tänkte jag till och med återigen publicera ett par gamla bilder. för att det känns helt okej att göra så. jag kan inte och tänker inte gömma, glömma eller förneka det gångna. utan det har fått mig till den plats jag befinner mig idag. såsom jag resonerar idag. såsom jag är idag. plus att jag har en så fasligt storsint sambo som accepterar detta faktum att jag och mitt ex fortfarande är de såtaste vänner. det är stort! det är även stort av mitt ex att kunna vara vänner. det är även stort av mig att handskas med denna ibland kanske skumma situation. fan vad vi är storsinta av oss! kram till oss 3! (caroline.. kolla milla o osse hade verkligen sådana här huvudprydnader..!)



blickar bort.. tänker.. funderar.. byter riktning.. tar nya kliv.. mot det okända.. mot ett liv där stora delar av mina nära hade kunnat valt att vända.. att ej stötta.. befinner mig sedan i ett vakum.. vad är rätt.. vad är fel.. vad är det med mina känslor.. hur ska jag känna.. vad ska jag göra.. ensam.. är det fel.. nej.. det är inte fel..

välj att leva ditt liv såsom det känns rätt för dig. ingen kommer tacka dig i slutändan för att du levt ett liv du kanske inte ville leva. stå upp för dina känslor. gå din egen väg. det finns redan så många gångar att följa, ta en annan väg. markera hur du vill ha det. gör det sedan. vad vi vet är livet för kort för att levas på ett sätt som man bara nöjer sig med. ta plats. du har bara dig själv att skylla. du har bara dig själv att tacka. skylla eller tacka för att du lever ett liv du mår dåligt/bra av. var sann mot dig själv. du står dig själv närmast.

image2844

jag älskar dig sadjad azari!

image2850

Kommentarer
Postat av: Sofia

jag snubblade in på din blogg, och det är jag tacksam för.. går själv i tveksamheter angående mina val och vad jag sysslar med. om det är för mig själv jag gör val eller för andra. nu efter att jag läst så känns det klarare. kanske ta några beslut och bara slänga mig rakt ut och se vart det leder. lite spännande. kul att du bjuder på dig själv! lycka till med kärlek och allt i livet. förutspår dig en mycket ljus framtid! /Sofia

2008-03-02 @ 14:23:45
Postat av: Sadjad

Jag älskar dig Spalle! PUSS

2008-03-02 @ 14:33:45
Postat av: Hillevi

Fin blogg Jossan och tack för kommentaren! Puss

2008-03-02 @ 20:22:03
URL: http://hillevilarsson.blogg.se
Postat av: Ulllis

Fan vilket fint inlägg. Det berörde. Du har så rätt. Ta hand om dig och er och ha det bra! Kram Ullis

2008-03-03 @ 16:40:21
URL: http://plastictrash.blogg.se
Postat av: Jenny

haha, I know.. högst egendomligt må jag säga. lök som är så gott! :)

2008-03-03 @ 21:03:47
URL: http://jennysoderberg.blogg.se
Postat av: Pierre

Tur att du tog en bra bild på mig, kunde ju blivit pinsamt annars...Kram på oss 3 :)

2008-03-03 @ 21:44:45
URL: http://pierretauberman.blogg.se
Postat av: Caroline

Hahaha ja det är verkligen såna badmössor!

2008-03-04 @ 14:25:20
URL: http://santacarolina.blogg.se
Postat av: Milla

Det är ju tur att vi är så självsäkra och mår bra med oss själva att vi inte mår dåligt av att du lägger ut den bilden=). Puss på dig gullunge, Mår du bra så mår jag bra.....

2008-03-07 @ 06:25:07
URL: http://cmillas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0