Publicerat: 2008-02-14 Klockan: 20:36:38

negationer

det är helt otroligt. jag tillsammans med mina kollegor kämpar för att undvika att använda ordet inte. ser ni jag skrev undvika istället för inte:). vi har varit på föreläsningar. vi har läst böcker. vi har tagit del av forskning. på nästan alla ställen kan man numera läsa att våra barn och ungdomar får alldeles för mycket negationer riktade mot sig. i form av nej, inte, låt bli etc. man behöver inte använda sig utab dessa ord utan istället säga sätt dig istället för stå inte upp. kom ner istället för gå inte upp dit. ja listan kan göras lång. alltså man kan använda sitt eget språkbruk så att det tenderar att låta trevligare. så att inte barnen får en negativ bild av sitt eget handlande.

hur glad blir jag då när jag kommer till world class. det är en träningsmaskin som ej är igång. på den står det en lapp under reparation. se det står inte ur funktionb utan under reparation. men låter det inte bara så positivt. underbart!

jaja nu har sadjad riggat filmen och godiset. nu ska jag fortsätta att njuta av alla hjärtans dag. vi har nyss mumsat pizza på pappa grappa. 
 
puss alla mina hjärtebarn och tack mamma o pappa för presenten! det är bra att ni har nyckel till lägenheten;)

Kommentarer
Postat av: J

Viktigt med rättstavning för dig?

2008-02-15 @ 08:57:04
URL: http://starfield.blogg.se
Postat av: Jenny

komplimanger?! ja, han slängde ur sig något imorse/ förmiddags men då var det försent! blev så osams med han! karlar. hahahha, nejdå! vi är inte osams. hur kan jag vara det när han är so damn cute! :)

2008-02-15 @ 17:47:35
URL: http://jennysoderberg.blogg.se
Postat av: Johanna

Det är svårt och låta bli säga det ordet.... men man försöker ju låta bli..... :)

2008-02-16 @ 11:33:28
URL: http://misseverything.blogg.se
Postat av: Sandra

Mycket tänkvärda rader det där!:-)Har faktiskt försökt ta till mig dom idag,när jag har haft duster med min käre son,men det har inte gått särskilt bra att inte säga NEj,osv:-)Men försökt har jag iaf gjort och kommer fortsätta försöka!
Hoppas allt är bra med dig förresten!:-)
Kram Sandra(puhgumman på FL)

2008-02-16 @ 19:28:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0